می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

دنیــاى فاسـدِ غـــرب خـواســت بـروزِ زن را، شخصیتِ زن را در روش‌هاى غلط و انحرافى که همراه با تحقیرِ جنسِ زن است، به زور به ذهنِ دنیا فرو کند. زن براى این‌که شخصیتِ خودش را نشان بدهد، بایستى براى مردان چشم‏‌نواز باشد. این شد شخصیت براى یک زن؟! بایستى حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه‏ گرى کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیمِ زن است یا تحقیرِ زن؟ این غربِ مستِ دیوانه‌ی‏ از همه جا بی‌خبر، تحتِ تأثیر دست‌هاى صهیونیستى، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد؛ یک عده هم باور کردند. عظمتِ زن به این نیست که بتواند چشمِ مردها را، هوسِ هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخارى براى یک زن نیست؛ این تجلیلِ زن نیست؛ این تحقیرِ زن است. عظمتِ زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفافِ زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده‌است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزتِ مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساسِ تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جاى خود به کار ببرد، آن تیزى و برندگى ایمان را هم در جاى خود به‌کارببرد. این ترکیبِ ظریف فقط مال زن‌هاست؛ این آمیزه‌ی‏ ظریفِ لطافت و برندگى، مخصوص زن‌هاست؛ این امتیازى است که خداى متعال به زن داده‌است.

ولی امرم،امام خامنه‌ای (حفظه الله)
-----------------------------------------------
این وبلاگ کهفِ دلتنگی های من است.
این‌جا حرف‌هایی را می‌نگارم که مرا به تعالی برساند و امید که سایرین را نیز! هرمِ این نگاره‌ها شاید قندیل‌های جهل و غفلت را ذوب بتواندکرد...
"می‌خواهم زن باشم"
آن‌گونه که "زهرا" بود...
و این آرمانِ من است!

آن‌چه گذشتــــــــ
لطفـــــ دارد خواندنشان

از کوکاکولا تا پوشیه!

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۰۰ ب.ظ

        

چند سال پیش همراه تعدادی از خواهران جلسه‌ای داشتیم با یکی از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی. جلسه به صورت پرسش و پاسخ پیش رفت تا این‌که رسید به پذیرایی نهار آقای نماینده. جلسه هم‌چنان ادامه داشت و نهار را توزیع کردند. پذیرایی که تمام شد، یکی از دوستان اعتراض کرد که: "آقای فلانی! کوکاکولا؟؟؟ شما دیگر چرا؟!" ما البته تازه حواسمان جمع مارک نوشابه شد!!! جناب نماینده خندید و گفت: "حق با شماست، ولی من که این‌ها را نخریده‌ام!" دوست ما ادامه داد که: "اصل شما هستید که باید رعایت کنید. من که به خدمه گفتم برایم نوشابه نگذارید، اما از اول نباید خریداری می‌شد."

بحث نوشابه به هر ترتیبی بود، گذشت.

آقای نماینده و دو نفر همراهشان مابین صحبت‌ها قاشقی هم به دهان می‌بردند و اصرار می‌کردند که "بفرمایید، از دهان می‌افتد." ما مانده‌بودیم که تا آقایان حضور دارند، چه‌طور بفرماییم؟!!! ما که انتهای اتاق بودیم و از دید ایشان خارج، چند قاشقی به مصیبت خوردیم، اما نگاهمان افتاد به یکی از خواهران که روبه‌روی آقایان نشسته‌بود و البته پوشیه داشت!!! کمی گذشت تا این‌که آقایان از رو رفتند و گفتند: "ما می‌رویم بیرون تا شما راحت باشید!" بعد از خروج ایشان دوستمان پوشیه را زد بالا و همراه بقیه مشغول خوردن شد.

پوشیه!

به زعم من استفاده از هر نوع پوششی که جلب توجه کند، جایز نیست. وقتی یک پوشش عرف نباشد، چه فرقی می‌کند که شال با عرض کم از یک وجب باشد یا پوشیه؟! این را یک استاد عفاف و حجاب نیز تصدیق کردند.

خود من وقتی یک خانم با پوشیه می‌بینم، بیش‌تر به او نگاه می‌کنم تا یک خانم با حجاب کامل اما معمولی! دوستی دارم که می‌گفت: "وقتی کسی خانمی را با پوشیه می‌بیند، هم به چشم‌هایش دقیق می‌شود و هم با خود فکر می کند که زیر این روبند چه چهره‌ای مستتر است!" و راست هم می گفت.

یک بار در خیابان بودم و خانمی با پوشیه رد می‌شد. دو پسر –که از ظاهرشان می‌شد به وجناتشان پی برد- وقتی از کنار خانم رد شدند و از نیم‌رخ او را دیدند، شنیدم که خندیده و به هم گفتند: "دماغ را ببین!!!"

فتأمل...




+ حکمت این همه عروسی در دهه‌ی فاطمیه چیست واقعاً؟! ما که الحمدلله دعوت نشده‌ایم، اما بسیار می‌شنوم در این خصوص!

++ این‌جا




بعدنوشتــــــــــ :

مشکلی در زندگی شخصی‌ام پیش آمده که برای رفع و به خیر گذشتنش به دعای همه‌ی دوستان نیاز دارم. لطفاً به هر کس که می‌شناسید دلش پاک است و پیش خدا آبرو دارد، از جانب من التماس دعا بگویید.

همگی خیر ببینید ان‌شاءالله...


نجواها  (۱۵)

سلام بانو
کامنتی برای این پست نوشتم اما به نظرم جای دیگری ثبت شده است.
:)
به این ادرس سر بزن
http://fatimair.blogfa.com/post-158.aspx
مطلبی در مورد پوشیه است. البته بخش نظرات جالب تر است.
به نظر من حجاب نباید جلب توجه کند. مثلا اگر چادر مشکی در مالزی عرف نیست بهتر است در سفر به آنجا( به شرط پولدار شدن :)   ) از پوشش عرف اونجا استفاده کرد.البته با رعایت حدود شرعی کامل.
پوشیه یا بد حجابی امروز به یک میزان در عرف ما ذهن نامحرم را معطوف وجود زن می کنه.
البته این نظر منه. نمی دونم چقدر مطابق با شرع و حق هست.
پاسخ:
سلام
تو وب خونه بغلی گذاشتین :)
خدمت رسیدم و خوندم. جالب بود تماما...

سلااااااااااااااااام :)

تسلیت ایام :(

شناختی؟؟؟

فرزانه... دوست فائزه ... راهیان نور... جوراب ...

شناختی؟؟؟

امشب اتفاقی رسیدم اینجا...دلم تنگ فائزه شد نشستم چند تا پستت و خوندم...

اجازه هست نظرم و بگم؟؟؟

خب نباشه هم می گم :)

فقط قول بده مثل تو راهیان عصبانی نشی و ژست بگیری واسمون :)

پستات عین خودته:) به همه چی گیر میخواد بده!!! اصن انگار با همه چی مشکل داری!!!

خب عسیسم به لحاظ روانشناسی این یه مشکله ها!!! رفعش کن:)

واسه این پستتم خصوصا باید بگم یه زمانی رگ غیرت پاره می کردم به شاگردام می گفتم کوکاکولا نخرین!!!

پس از مشاهده ی موارد کثیری ناهنجاری ( بیشتر نمیشه توضی بدم ) نه تنها کوکا می خرم دیگه که حتی به شاگردامم نمیگم نخرن! ( البته نمی گم هم بخرن ولی خب دیگه رگ پاره نمی کنم !)

پوشیه هم شاید جلب توجه کنه ( که حقیقتا می کنه ) اما اصولا به من و شما ربطی نداره! امر به معروف بکن اما تبصره واسه بنده خدا صادر نکن!

مثلن به نظر من هم این گیر دادنت به زمین و زمان از نظر من جلب توجهه!

خب من الان گفتمش... اما اینکه شما خودت و عوض کنی یا نه اصولا به من ربطی نداره! :)

وای من هلاک قیافه ی الانتم:):):)

من ازت یه قیافه تو راهیان دیدم که هنو که هنوزه موجبات شادی من و فراهم می کنه:)

سلام به فائزه برسون ( الان البته خودم می رسونم )

بچه خوبی باش و دیگه انقد غر نزن! خدا قهرش میاد ها:)

:)

بمیرم واسه شاگردات با این همه منم منمت در دین! دین زده نشن خوبه!

:)

دلخور نشو عسیسم:) دیگه نمیام خب :(( بس که غرات رو مخم اثر منفی گذاش :( )

ملتمس دعااااااااااا ( نکردی هم نکن اما نفرین نکنی ها ! )

پاسخ:
سلام
باورم نمیشه تو اتفاقی رسیده باشی اینجا! چه جوری بعد سه سال -اونم وقتی دیگه وب فائزه نیست- من رو اتفاقی پیدا کرده باشی.
آقا ما کامنت شما رو خوندیم و لحظه به لحظه باورناپذیرتر شدیم که آیا واقعا خودتی یا نه! البته این کامنت بهت میاد ها!
کدوم قیافه من تو راهیان هنوز موجبات شادی تو رو فراهم می کنه؟! (کاملا جدی می پرسم ها)

راستی!

اسم پست از کوکاکولا تا "پوشیه" باشه بهتره!

پاسخ:
اسم پستم دقیقا همینی بود که نوشتی.
نمی دونم چرا اون جوری نوشته بودمش.
سلام بانو بهار فاطمی برکت سالتون... البته تو جاهایی مثل شهر قم که عرف هست و زیاد دیده میشه اصلا موردی نداره...اما مثلا تو شهر ما بیای پوشیه بزنی همه نگاهت میکنند و انگشت نما میشی...
البته میشه وقتی داری یه مجلس زنونه عقدی عروسی میری ارایشت رو بکنی و بعد پوشیه بزنی و با همسرت بری و مشکلی پیش نیاد:)
موفق باشی.
راستی به روزیم:)

پاسخ:
سلام
بله...این مدلی رو دیدم قبلا.
بهتر بود به نظرم.
همان چارچوب که اسلام گفته کافی است ! حالا ما خیلی فهمیده تر خودمان را می دانیم دیگر مشکل خودمان است.
.
سلام 
پاسخ:
سلام
دقیقا...مشکل همین پا فراتر گذاشتن هاست.
سلام
یه بار قم بودیم که دعوت یکی از دوستان خانوادگی رفتیم یه پیتزایی که خیلی توی قم معروفه
خیلی هم شلوغ بود و جوش هم نسبتا مذهبی
چن تا خانم با پوشیه هم نشسته بودن رو یکی از میزا و داشتن با اعمال شاقه پیتزا میل میفرمودن!
مونده بودیم در ضرورت این کارشون ...
پاسخ:
سلام
عجب!
خاطره شما حرف های مرا کامل می کند.
۲۲ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۱۷ نام زهرا به تو بانو ، چقدر می آید ...
سلام بانو جان :)
من با اینکه دو سه بار استفاده کردم ...
ولی با نظرت موافقم
حجاب کاملا سفت و سخت بهتره...
پاسخ:
سلا
خدا رو شکر که موافقی

چرا اینجا شکلک نداره؟؟؟

پاسخ:
منظورت بیانه؟
نمی دونم.
شکلک نباشه،نمی تونی کامنت بذاری؟ هه
نچ نمتونم
پاسخ:
ممنونم از همیاری خوبت!
سلام
چارچوبی که اسلام برای حجاب معرفی کرده حداقلی است. اسلام نگفته پوشاندن صورت حرام یا حتی مکروه است، بلکه از وجوب استثنا شده. و دلیلش هم به استناد نظر بعضی از علما، ظاهرا سختی ای است که برای خانم ها به وجود می آورد این پوشاندن دست و صورت...
آن دو پسر، به نظرتان اگر این خانم پوشیه نداشت یا اصلا حتی بی حجاب می بود، متلک نمی پراندند؟!! خودتان فرموده اید که از ظاهرشان می شد به وجناتشان پی برد...
ضمنا به نظر شما مثلا لباس یک روحانی اگر در شهری انگشت نمایش کند، دیگر پوشیدنش جایز نیست؟!!  (فرموده اید: به زعم من استفاده از هر نوع پوششی که جلب توجه کند، جایز نیست ) 
یا مثلا چون نهی از منکر در بعضی جاها موجب انگشت نما شدن است، باید ترک شود. (فقط تفاوتش در وجوب است با پوشش چهره)

جالب است که شما پوشیه را افراط می دانید و کوکاکولا نخوردن را اعتدال! و بلکه کوکاکولا خوردن را تفریط!!
شما می توانید حرمت یا حتی کراهت کوکاکولا را اثبات کنید؟

ان شاء الله مشکلاتتان حل، دشمنانتان هدایت و دعاهایتان مستجاب شود...
یا زهرا
پاسخ:
سلام
کمی سرم شلوغ است.
در اولین فرصت پاسخ کامل می دهم.
باسمه تعالی

دوست عزیزی در مورد پوشیه زدن گفتن

بنده هم طی حرف نسنجیده ای اینکارو پسندیده ندونستم در این زمان

و حتی احتمال دادم که از مصادیق لباس شهرت باشه و ...

ایشون نیز از بنده خواستن خودم پرس و جو حکم شرعیشو!


طی سوالی مکتوب در جلسه آقای الهی از ایشون پرسیدم که:

زدن پوشیه توسط دختران جوان در این زمان از مصادیق لباس شهرت محسوب میشود یا خیر؟!

پوشیه زدن را ممدوح میدانید یا مذموم؟!


ایشون جواب دادن:

اگه کسی میخواد پوشیه بزنه و این حد از عفت رو رعایت کنه چرا ما باید جلوشو بگیریم؟!

خیلیم خوبه! اگه خود دختر میل داره پوشیه بزنه چرا که نع؟! اما اگه اجباره نه خوب نیست!

(مثل اجبار پدر برای فرزند دخترش!)

اگر بناس پوشیه رو لباس شهرت بدونیم، چادر هم تو این دوره لباس شهرته!

مگه الان تو جامعه چقدر چادری هس؟!

پس این ملاک نیس!


در ضمن اگر پوشیه کاملا بپوشونه. جایی پیدا نیست که بخواد جلب توجه کنه. چی رو میخواد تجریک کنه؟ چه پوشیه و چه چادر زمانی که به معنی واقعی کارکرد اصلی خودشون رو داشته باشن و جایی که باید بپوشونن در حد خودش بپوشونن مشکلی ندارن و جلب توجه نمی کنن. به نظرم خوب است دچار مغلطه نشیم. 
عرض ارادت.
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر شما،ولی من فکر نمی کنم چادری در این زمانه این قدر کم شده باشد که چادر لباس شهرت محسوب شود.
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۱ لیلی مدرس

به نام خدا

سلام

به نظر من ملاک اینه که چه نوع جلب توجهی باشه.جلب توجه جنسیتی یا جلب توجه شخصیتی؟

کسی که به یه بانوی پوشیه ای نگاه ممیکنه(مشروط به اینکه چشم ها نیز پوشیده باشه)،جنسیت طرف مورد نظر نیست.

 

پاسخ:
سلام
حتی اگر این جلب توجه جنسیتی نباشه، به نظر شما درسته نامحرم درمورد دماغ یه خانم نظر بده؟!!!
من سوال کردم از دفتر مراجع،جواب دادن که جلب توجه کردن پوشیه اشکالی نداره.
پاسخ:
هر کسی نظری داره.
من نظر خودم رو گفتم.
fatemiyon94.blogfa.com
پاسخ:
یعنی خدمت برسم؟!

ه زعم من استفاده از هر نوع پوششی که جلب توجه کند، جایز نیست. وقتی یک پوشش عرف نباشد، چه فرقی می‌کند که شال با عرض کم از یک وجب باشد یا پوشیه؟! این را یک استاد عفاف و حجاب نیز تصدیق کردند.

+ استفتا کنید از دفتر حضرت اقا میگن پوشیه لباس عفافه نه شهرت :)

من پوشیه نمی زنم اما لازمه روشنگری

خود من وقتی یک خانم با پوشیه می‌بینم، بیش‌تر به او نگاه می‌کنم تا یک خانم با حجاب کامل اما معمولی! دوستی دارم که می‌گفت: "وقتی کسی خانمی را با پوشیه می‌بیند، هم به چشم‌هایش دقیق می‌شود و هم با خود فکر می کند که زیر این روبند چه چهره‌ای مستتر است!" و راست هم می گفت.

+ عین این استدلال را میتوان برای چادر اورد که یعنی در زیر این چادر چه اندامی است!؟ استدلال متقنی برای رد کردن نیست

یک بار در خیابان بودم و خانمی با پوشیه رد می‌شد. دو پسر –که از ظاهرشان می‌شد به وجناتشان پی برد- وقتی از کنار خانم رد شدند و از نیم‌رخ او را دیدند، شنیدم که خندیده و به هم گفتند: "دماغ را ببین!!!"

+ خب ! که چی! چاردهم بپوشی یک چیز دیگر میگویند!



سلام بانو :)

پاسخ:
سلام
واقعا جواب استفتاء این است؟

نجوا کن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی