می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

دنیــاى فاسـدِ غـــرب خـواســت بـروزِ زن را، شخصیتِ زن را در روش‌هاى غلط و انحرافى که همراه با تحقیرِ جنسِ زن است، به زور به ذهنِ دنیا فرو کند. زن براى این‌که شخصیتِ خودش را نشان بدهد، بایستى براى مردان چشم‏‌نواز باشد. این شد شخصیت براى یک زن؟! بایستى حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه‏ گرى کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیمِ زن است یا تحقیرِ زن؟ این غربِ مستِ دیوانه‌ی‏ از همه جا بی‌خبر، تحتِ تأثیر دست‌هاى صهیونیستى، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد؛ یک عده هم باور کردند. عظمتِ زن به این نیست که بتواند چشمِ مردها را، هوسِ هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخارى براى یک زن نیست؛ این تجلیلِ زن نیست؛ این تحقیرِ زن است. عظمتِ زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفافِ زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده‌است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزتِ مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساسِ تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جاى خود به کار ببرد، آن تیزى و برندگى ایمان را هم در جاى خود به‌کارببرد. این ترکیبِ ظریف فقط مال زن‌هاست؛ این آمیزه‌ی‏ ظریفِ لطافت و برندگى، مخصوص زن‌هاست؛ این امتیازى است که خداى متعال به زن داده‌است.

ولی امرم،امام خامنه‌ای (حفظه الله)
-----------------------------------------------
این وبلاگ کهفِ دلتنگی های من است.
این‌جا حرف‌هایی را می‌نگارم که مرا به تعالی برساند و امید که سایرین را نیز! هرمِ این نگاره‌ها شاید قندیل‌های جهل و غفلت را ذوب بتواندکرد...
"می‌خواهم زن باشم"
آن‌گونه که "زهرا" بود...
و این آرمانِ من است!

آن‌چه گذشتــــــــ
لطفـــــ دارد خواندنشان

هر کس این‌جا به طریقِ هوسی می‌آید!

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ

محرم و صفر هم دارد به پایان نزدیک می‌شود، اما حدیث روضه‌ها هم‌چنان باقی است...

آقایان شاید ندانند، اما خانم‌ها به حتم بسیار آشنا هستند با آن‌چه بعد از مدت‌ها این قلم را به نوشتن واداشته‌است.

روز اربعین فرصتی دست داد تا بعد از نماز صبح میهمان منزل شهیدی باشم تا در روز آخر روضه‌شان من نیز سهمی ببرم. اول زیارت عاشورا قرائت شد و بعد هم سخن‌رانی که الحق خوب بود و من تمام صحبت‌ها را گوش دادم. بعد از چند دقیقه گفتند حاج‌آقا فلانی آمده و ایشان هم سخن‌رانی کردند. من هم که به‌خاطر کم‌خوابی، بی حوصله! این یکی را دیگر گوش ندادم! بالاخره این سخن‌رانی هم تمام شد و بعد از زیارت اربعین به روضه رسیدیم.

کنار من دو خانم نشسته‌بودند که از حرف‌هایشان مشخص بود خواهر هستند. یکی از این‌ها از همان اول روضه –بدون اینکه روضه‌خوان حرف خاصی بزند یا ذکر مصیبتی بگوید- گریه‌هایش را شروع کرد. گریه که چه عرض کنم، نعره‌هایش را!!!

من مانده‌بودم آدم -خیلی هم که مذهبی و دل‌شکسته باشد- باید بفهمد روضه‌ای که در آن تفکر نباشد، مفت نمی‌ارزد! اشک ریختن برای امام حسین(ع) بسیار باارزش، قبول. اما اگر فقط اشک ریختن مهم بنماید و پشتوانه‌ی فکری در پی نباشد، به ناکجاآباد راه خواهیم‌یافت. روضه که می‌خوانند، اول باید خوب گوش بدهی، اول باید در اعماق ذهنت بسوزی و خاکستر شوی، بعد اشک بریزی و سرانجام همه‌ی این‌ها نباید نعره سر بدهی! این چه رسم مسخره‌ای است که انگار هر که بلندتر گریه کند، حب بیشتری نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) دارد؟! نه! اصلاً این‌گونه نیست. اهل بیت پیرو نیاز دارند، نه فقط گریه‌کن! این مهم نیز با تفکر و تعمیق در سیره آنان به دست می‌آید. و این را خیلی‌ها نمی‌فهمند! از جمله مداح همان مراسم که دقیقاً گفت: "امروز می‌خواهم بلند بلند گریه کنید"!!!


 

 

+ مانتوی سبز رنگی دارم که با ساق و مقنعه‌ی سبز می‌پوشمش. سرپرست خوابگاه چند هفته پیش گفت: "شبیه خانم ملکی آفتاب شرقی شده‌ای!"

++ اواخر شهریور بود و سر مزار بودیم. هنگام بازگشت ناگهان چشمم به سنگ قبری افتاد و نام مرحوم را خواندم، اما خشکم زد! همکلاسی اول راهنمایی‌ام بود!!!

نجواها  (۱۰)

سلام
اصلا شبیه خانم ملکی هستی!
اون خانوم ها که مثل سرکار خانم تحصیلکرده نبودند که...اونا قدیی اند و تو بخواهی تغییر در روند عزاداریشان ایجاد بکنی، ممکن است بالکل از مسیر خارج بشن!
پاسخ:
سلام
عجیبه!
من قصد تغییر ندارم.
بله همینطوره ...کاش عامل باشم
مامانی دلم برات تنگیده،برای خودت،برای خنده هات،برای حرف زدن باهات،برای روی ماهت،برای دیدن سِت کردن مانتو و ساق و روسری ات:-)
دعاکن جور بشه بیام ببینمت

پاسخ:
اوه مادر جان دلم رو بردی که!
منم دلم تنگ شده برات.
ان شاء الله...
سلام
ایام تسلیت....

پیامبرصلی الله علیه و آله:

خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین، یاور توست
بحارالانوار ج68 ص279
***
امام حسن مجتبی علیه السلام:

خـویشاونـد کسـى است کـه دوستـى و محبّت، او را نـزدیک کرده باشد و اگـر چـه نـژادش دور بـاشد.و بیـگانـه کسـى است کـه از دوستـى و محبّت به دور است و گرچه نژادش نزدیک باشد.
کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 643 ،
 ح 7 - تحف العقول ص 234
***
امام رضا علیه السلام:
از نشانه های فهم عمیق و درست، بردباری، دانش و سکوت است. سکوت دری از درهای حکمت است. سکوت محبت می آورد و راهنمای هر خیری است.
اصول کافی، ج2، ص113، باب الصمت و حفظ اللسان، حدیث1


پاسخ:
سلام
با سپاس فراوان از شما
سلام

شهادت حضرتش بر شما تسلیت....

***
عیون أخبار الرضا علیه السلام ـ به نقل از حسن بن جَهْم ـ :

 از امام رضا علیه السلام پرسیدم : فدایت گردم ! خوش دارم بدانم که نزدت چه جایگاهى دارم . 
حضرت فرمود : «نگاه کن که من چه جایگاهى نزدت دارم [که جایگاه تو در نزد من نیز مانند آن است]» .

عیون أخبار الرضا علیه السلام : 2 / 50 / 192و...
پاسخ:
سلام و سپاس
۰۲ دی ۹۳ ، ۱۱:۵۵ خادمة الشهدا
سلام بانو

دارد تمام میشود این ماه عاشقی...
افسوس...

***
ولی ب نظرمن خیلی تند رفتین...این که ما بخوایم هر سال بنشینیم تا مداح شروع کنه و حالا ما دقت و تمرکز کنیم رو تک تک حرف هاش حالا گریه کنیم، ک نمیشه...
اصلن ب نظر من بعضی شب ها آدم فقط باید ب حال خودش گریه کنه...
البته اصلن با گریه ی بلند موافق نیستم...ولی وقتی دل شکسته شد اشتباهه آدم بغض ش رو بخوره...خصوصن تو مجالس اهل بیت(ع)....اومدیم و صبر کردیم تا مداح شروع کرد حالا اصلن اون بغض ک فروبردی، نیومد...خب این جوری ک آدم غم باد میگیره...
ما نکته ای رو تو مداحی هامون فراموش کردیم و خیلی م مهمه...ما باید لا ب لای سینه زنی هامون ب این مسئله هم فکر کنیم ک اگه الان ما تو اون زمان بودیم، با لشکر کی بودیم؟؟؟ واقعن نکته ی مهمیه...ما خیلی ب خودمون مطمئنیم ولی اشتباهه... شمر در سپاه امام علی شمشیر زد...
گاهی وقتا باید تو هیئت ب خاطر گناهانمون گریه کنیم...
فک کنیم ب کارامون...محرم و صفر بهترین فرصته

مدیر این وبلاگ مطالبی میذارن با عنوان شمرشناسی. من استفاده کردم گفتم پیشنهاد بدم شاید مورد استفاده قرار گرفت :)  hakha.blog.ir

+بابت دوستتون خیلی ناراحت شدم...خدا رحمتشون کنه...فک کنم بدترین حالتیه ک میشه خبر فوت کسی رو فهمید :(

التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
سلام
من سه سال پیش محرمی رو گذروندم که هیچ روضه ای نرفتم، اما به جاش کتاب خوندم. و بهترین محرم عمرم بود. چون باید به یه شناخت نسبی می رسیدم که رسیدم.

+تازه دیدم سه سال پیش فوت شده!
سلام

؟؟؟؟؟

منتظرپاسخ شما هستیم...

یا علی
پاسخ:
سلام
خدمت می رسم.
9 دی انقلاب سوم بود...

استاد پناهیان:

ما دو انقلاب را پشت سر گذاشتیم و این شاید انقلاب سوم باشد.
 انقلاب اول ضد استبداد بود که از سال چهل و دو تا پنجاه و هفت یعنی پانزده سال طول کشید.
 انقلاب دوم ضد استکبار بود که با تسخیر لانه ی جاسوسی آغاز شد و به همان میزان طول کشید.
و انقلاب سوم مبارزه با استعلاء است. برتری جویی و اشرافی گری در زمینه های مختلف سیاسی٬ اقتصادی٬ مدیریتی و ...
مهمترین آسیب برای افراد کم ظرفیت در جریان انقلاب بوده و این برتری جویی و استعلاء مقدمه ی فساد است.
 انقلاب چهارم انشاالله٬ انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) خواهد بود.
پاسخ:
انقلاب چهارم ان شاء الله...
9 دی انقلاب سوم بود...

استاد پناهیان:

ما دو انقلاب را پشت سر گذاشتیم و این شاید انقلاب سوم باشد.
 انقلاب اول ضد استبداد بود که از سال چهل و دو تا پنجاه و هفت یعنی پانزده سال طول کشید.
 انقلاب دوم ضد استکبار بود که با تسخیر لانه ی جاسوسی آغاز شد و به همان میزان طول کشید.
و انقلاب سوم مبارزه با استعلاء است. برتری جویی و اشرافی گری در زمینه های مختلف سیاسی٬ اقتصادی٬ مدیریتی و ...
مهمترین آسیب برای افراد کم ظرفیت در جریان انقلاب بوده و این برتری جویی و استعلاء مقدمه ی فساد است.
 انقلاب چهارم انشاالله٬ انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) خواهد بود.
پاسخ:
9 دی واقعا انقلاب بی نظیری بود.
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۴:۵۲ میثم تمار
فارغ از اینکه گریه کردن با صدای بلند خوب یا بده این که شما صرفا نظرتونو بیان فرمودید و به راحتی ابراز می کنید "این چه رسم مسخره ای است" یا گفتید "نعره هایش"امر پسندیده ای نیست.
خیلی زشته که بدون دلیل و فقط حسب سلیقه اینجوری یک امری رو لگدمال نظرات خودمون کنیم.
....
به نظرم شما حتما احادیثی که در باب گریه و نوع گریه بر اباعبدالله آمده را یک مرور بفرمایید.
در عزای اباعبدالله و حضرت زهرا گریه با صدای بلند هیچ اشکالی ندارد. در عزای اباعبدالله گریه با صدای بلند حتی برای زنان حتی اگر صدایشان هم در قسمت مردان شنیده شود، ملامتی نیست (متن روایتی است از امام صادق علیه السلام)
در پاسخ حرف شما همین فقط که متن دعای ندبه رو ببینید:
فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَ وَ إِیَّاهُمْ فَلْیَنْدُبِ النَّادِبُونَ وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتُذْرَفِ الدُّمُوعُ وَ لْیَصْرُخِ الصَّارِخُونَ وَ یَضِجُّ الضَّاجُّونَ وَ یَعِجُّ الْعَاجُّونَ
برید معنای "ندبه" و "صرخه" و "ضجه" و "عجه" رو از بین کتب لغت ببینید تا به این نکته پی ببرید که گریه با صدای بلند خوبه یا بد...
امام صادق علیه السلام فرمودند: وارحم الصرخه التی کانت لنا
...
برید در مقاتل ببینید که در هنگام رفتن اهل بیت به میدان زنان حرم چطور گریه می کردند مطمئن باشید اگر این امر، امر ناپسندی بود هیچگاه اباعبدالله به زنان چنین اجازه ای نمیدادند... چنین است مویه کردن و گریبان چاک دادن و امثالهم هرچند مقام بحثشان در اینجا نیست
.....
پاسخ:
سلام
من بین بلند گریه کردن و نعره زدن فرق می گذارم جناب!
من خودم هم می شود که بلند گریه کنم، اما نعره نمی زنم.
سلام
 عید ولادت حضرتش بر شما.مبارک


امام حسن عسکری علیه السلام:


«أَلتَّواضُعُ نِعْمَةٌ لا یُحْسَدُ عَلَیْها.»:
تواضع و فروتنى، نعمتى است که بر آن حسد نبرند.

(تحف العقول، ص489)

پاسخ:
سلام
عید شما هم پربرکت

نجوا کن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی