می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

دنیــاى فاسـدِ غـــرب خـواســت بـروزِ زن را، شخصیتِ زن را در روش‌هاى غلط و انحرافى که همراه با تحقیرِ جنسِ زن است، به زور به ذهنِ دنیا فرو کند. زن براى این‌که شخصیتِ خودش را نشان بدهد، بایستى براى مردان چشم‏‌نواز باشد. این شد شخصیت براى یک زن؟! بایستى حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه‏ گرى کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیمِ زن است یا تحقیرِ زن؟ این غربِ مستِ دیوانه‌ی‏ از همه جا بی‌خبر، تحتِ تأثیر دست‌هاى صهیونیستى، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد؛ یک عده هم باور کردند. عظمتِ زن به این نیست که بتواند چشمِ مردها را، هوسِ هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخارى براى یک زن نیست؛ این تجلیلِ زن نیست؛ این تحقیرِ زن است. عظمتِ زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفافِ زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده‌است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزتِ مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساسِ تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جاى خود به کار ببرد، آن تیزى و برندگى ایمان را هم در جاى خود به‌کارببرد. این ترکیبِ ظریف فقط مال زن‌هاست؛ این آمیزه‌ی‏ ظریفِ لطافت و برندگى، مخصوص زن‌هاست؛ این امتیازى است که خداى متعال به زن داده‌است.

ولی امرم،امام خامنه‌ای (حفظه الله)
-----------------------------------------------
این وبلاگ کهفِ دلتنگی های من است.
این‌جا حرف‌هایی را می‌نگارم که مرا به تعالی برساند و امید که سایرین را نیز! هرمِ این نگاره‌ها شاید قندیل‌های جهل و غفلت را ذوب بتواندکرد...
"می‌خواهم زن باشم"
آن‌گونه که "زهرا" بود...
و این آرمانِ من است!

آن‌چه گذشتــــــــ
لطفـــــ دارد خواندنشان

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

من معتقدم در وجود و ذات زن ارزش‌هایی نهفته است که مردان به کلی از آن بی‌بهره‌اند و معتقدم که مسیر تکامل زن، انحراف از مسیر زن بودن و ورود به جاده‌ی مردان نیست. کمال زن به این نیست که پشت تریلی و تراکتور بنشیند، هم‌زمان چند همسر اختیار کند، به شوهرش نفقه بدهد، تکفل و سرپرستی همسرش را بر عهده بگیرد و بالاخره تلاش کند که پا جای پای مردان بگذارد. این برای زن کمال نیست. اگرچه بسیاری از مجلات فمنیستی این‌جا و دنیا و برخی از مسئولین ما از سر جهالت یا غرب‌زدگی به دنبال این معنا باشند. مسیر تکامل زن، مسیری است که خداوند متعال برای زن ترسیم کرده‌است و در اوج قله‌ی دست نیافتنی آن، حضرت زهرا –سلام الله علیها- را نشانده‌است.

این‌که ظلم و تعدی به برخی از زنان کشور بهانه شود برای از هم پاشیدن بنیان خانواده و دامن زدن به آمار روزافزون طلاق و تأسی از شیوه‌های بدفرجام و نامحمود غرب، از دیدگاه من محکوم است.

گزیده‌ای از کتاب "رزیتا خاتون" نوشته‌ی سیدمهدی شجاعی

رزیتاخاتون

شجاعی خودش "رزیتا خاتون" را این‌طور معرفی می‌کند:

" رزیتا خاتون یک مطلب نیست. یک سلسله مطالب است و در قالب طنز به استهزاء و تخطئه و تمسخر تفکری می پردازد که می خواهد زن را به فساد بکشاند، می خواهد ارزش‌های ذاتی زن را از او بستاند و لباس زشت و ناموزون غرب را به تن او بپوشاند. می‌خواهد زن را به تبع بینش و تفکر غربی، به جای مرد بنشاند."

و من این کتاب را بسیار دوست دارم...


پ.ن1: تقریباً از اوایل تابستان است که هر یکی دو هفته یک‌بار شخصی(شاید اشخاصی!) از کیوسک‌های مختلف مشهد با من تماس می‌گیرد، آن هم فقط در حد "بله" گفتن من و بعد هم قطع می‌کند! هدف اگر آزار و اذیت است که علناً اعلام می‌کنم به نتیجه نمی‌‌رسید! اگر اشتغال فکری من است که خب به هدف رسیده‌اید! اگر هم چیز دیگری است که...!

پ.ن2: چه‌قدر خوب است در محیطی باشی که بزرگانش به تو اعتماد دارند و از افشای رازهای کاری‌شان نزد تو نمی‌ترسند! خدایا شکرت...

۳۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۲:۳۰
ناموس خدا

در حافظه‌ی صحرای بلا، جز تکرار نام تو هیچ نیست.

و مصیبت را تنها عاشورای تو، روح معنا می‌بخشد.

هماره از زوایا و خفایای پنهان وجودم عبور می‌کنی، اما...

دل من –هم‌چنان‌که سنگ- رد پای عشق بی‌مثل و نظیرت را به خاطر نمی‌سپارد!

حیرانم که این داغ –داغ تو ارباب-

چرا نمی‌کشد مرا؟!!!


...


پ.ن: این به روز نشدن یک ماهه دلایل خوب و بد بسیاری داشت اما بزرگواران می بخشند حتما!!!

۲۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۲ ، ۰۶:۳۰
ناموس خدا