می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

دنیــاى فاسـدِ غـــرب خـواســت بـروزِ زن را، شخصیتِ زن را در روش‌هاى غلط و انحرافى که همراه با تحقیرِ جنسِ زن است، به زور به ذهنِ دنیا فرو کند. زن براى این‌که شخصیتِ خودش را نشان بدهد، بایستى براى مردان چشم‏‌نواز باشد. این شد شخصیت براى یک زن؟! بایستى حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه‏ گرى کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیمِ زن است یا تحقیرِ زن؟ این غربِ مستِ دیوانه‌ی‏ از همه جا بی‌خبر، تحتِ تأثیر دست‌هاى صهیونیستى، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد؛ یک عده هم باور کردند. عظمتِ زن به این نیست که بتواند چشمِ مردها را، هوسِ هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخارى براى یک زن نیست؛ این تجلیلِ زن نیست؛ این تحقیرِ زن است. عظمتِ زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفافِ زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده‌است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزتِ مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساسِ تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جاى خود به کار ببرد، آن تیزى و برندگى ایمان را هم در جاى خود به‌کارببرد. این ترکیبِ ظریف فقط مال زن‌هاست؛ این آمیزه‌ی‏ ظریفِ لطافت و برندگى، مخصوص زن‌هاست؛ این امتیازى است که خداى متعال به زن داده‌است.

ولی امرم،امام خامنه‌ای (حفظه الله)
-----------------------------------------------
این وبلاگ کهفِ دلتنگی های من است.
این‌جا حرف‌هایی را می‌نگارم که مرا به تعالی برساند و امید که سایرین را نیز! هرمِ این نگاره‌ها شاید قندیل‌های جهل و غفلت را ذوب بتواندکرد...
"می‌خواهم زن باشم"
آن‌گونه که "زهرا" بود...
و این آرمانِ من است!

آن‌چه گذشتــــــــ
لطفـــــ دارد خواندنشان

برای مادرم... (1)

شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۰، ۰۷:۳۱ ب.ظ

۲۹ فروردین تولد حقیقی و نه شناسنامه ای امام خامنه ای -حفظه الله- است.تبریک میلاد به پیشگاه مبارکشان!

شاید بیانات سرشار از بصیرت حضرت آقا در خصوص مادرشان راهگشایی باشد برای من و همه آنها که از خاطرشان رفته است در کجای این گیتی غدار و فریفتگار ایستاده اند...

میراث زهرا در سوگ زهرا...

شخصیت فاطمه‌ی زهرا(سلام الله علیها) شخصیتی ممتاز و برجسته

شخصیت‌ زهرای‌ اطهر، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی‌، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ای‌ است؛ به‌ طوری‌ که‌ همه‌ی‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌ کوتاه‌ و پرمغز او درس‌ بگیرند. زنی‌ که‌ در بیت‌ انقلاب‌ متولد شد و تمام‌ دوران‌ کودکی‌ را در آغوش‌ پدری‌ گذراند که‌ در حال‌ یک‌ مبارزه‌ی‌ عظیم‌ جهانی‌ فراموش‌ نشدنی‌ بود. آن‌ خانمی‌ که‌ در دوران‌ کودکی‌، سختیهای‌ مبارزه‌ی‌ دوران‌ مکه‌ را چشید، به‌ شعب‌ ابی‌طالب‌ برده‌ شد، گرسنگی‌ و سختی‌ و رعب‌ و انواع‌ و اقسام‌ شدتهای‌ دوران‌ مبارزه‌ی‌ مکه‌ را لمس‌ نمود و بعد هم‌ که‌ به‌ مدینه‌ هجرت‌ کرد، همسر مردی‌ شد که‌ تمام‌ زندگیش‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ بود و در تمام‌ قریب‌ به‌ یازده‌ سال‌ زندگی‌ مشترک‌ فاطمه‌ی‌ زهرا و امیرالمؤمنین‌(علیهماالسلام‌)، هیچ‌ سالی‌، بلکه‌ هیچ‌ نیم‌ سالی‌ نگذشت‌ که‌ این‌ شوهر، کمر به‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ نبسته‌ و به‌ میدان‌ جنگ‌ نرفته‌ باشد و این‌ زن‌ بزرگ‌ و فداکار، همسری‌ شایسته‌ی‌ یک‌ مرد مجاهد و یک‌ سرباز و سردار دایمی‌ میدان‌ جنگ‌ را نکرده‌ باشد.
پس‌، زندگی‌ فاطمه‌ی‌زهرا(س‌)، اگر چه‌ کوتاه‌ بود و حدود بیست‌ سال‌ بیشتر طول‌ نکشید; اما این‌ زندگی‌، از جهت‌ جهاد و مبارزه‌ و تلاش‌ و کار انقلابی‌ و صبر انقلابی‌ و درس‌ و فراگیری‌ و آموزش‌ به‌ این‌ و آن‌ و سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی‌، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و کار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است‌. این‌، زندگی‌ جهادی‌ فاطمه‌ی‌زهراست‌ که‌ بسیار عظیم‌ و فوق‌العاده‌ و حقیقتا بی‌نظیر است‌ و یقینا در ذهن‌ بشر ـ چه‌ امروز و چه‌ در آینده‌ ـ یک‌ نقطه‌ی‌ درخشان‌ و استثنایی‌ است‌.

مقام معنوی فاطمه‌ی زهرا(س)، بالاتر از مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی او

اما مقام‌ معنوی‌ این‌ بزرگوار، نسبت‌ به‌ مقام‌ جهادی‌ و انقلابی‌ و اجتماعی‌ او، باز به‌ مراتب‌ بالاتر است‌. فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) به‌ صورت‌، یک‌ بشر و یک‌ زن‌، آن‌ هم‌ زنی‌ جوان‌ است؛ اما در معنا، یک‌ حقیقت‌ عظیم‌ و یک‌ نور درخشان‌ الهی‌ و یک‌ بنده‌ی‌ صالح‌ و یک‌ انسان‌ ممتاز و برگزیده‌ است‌. کسی‌ است‌ که‌ رسول‌ اکرم (ص)‌ به‌ امیرالمؤمنین‌ (علیهماالسلام‌) فرمود: "یا علی‌ ... انت‌ قائد المؤمنین‌ الی‌ الجنه‌ ... و فاطمه‌ قد اقبلت‌ یوم‌ القیامه‌ ... تقود مؤمنات‌ امتی‌ الی‌ الجنه‌". یعنی‌ در روز قیامت‌، امیرالمؤمنین‌(ع‌) مردان‌ مؤمن‌ را و فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) زنان‌ مؤمن‌ را به‌ بهشت‌ الهی‌ راهنمایی‌ می‌کنند. او، عدل‌ و همپایه‌ و همسنگ‌ امیرالمؤمنین‌ است‌. آن‌ کسی‌ که‌ وقتی‌ در محراب‌ عبادت‌ می‌ایستاد، هزاران‌ فرشته‌ی‌ مقرب‌ خدا، به‌ او خطاب‌ و سلام‌ می‌کردند و تهنیت‌ می‌گفتند و همان‌ سخنی‌ را بیان‌ می‌کردند که‌ فرشتگان‌، قبلا به‌ مریم‌ اطهر گفته‌ بودند; عرض‌ می‌کردند: "یا فاطمه‌ ان‌ الله‌ اصطفاک‌ و طهرک‌ و اصطفاک‌ علی‌ نساء العالمین‌". این‌، مقام‌ معنوی‌ فاطمه‌ی‌ زهراست‌.
زنی‌، آن‌ هم‌ در سنین‌ جوانی‌، از لحاظ مقام‌ معنوی‌ به‌ جایی‌ می‌رسد که‌ بنابر آنچه‌ که‌ در بعضی‌ از روایات‌ است‌، فرشتگان‌ با او سخن‌ می‌گویند و حقایق‌ را به‌ او ارایه‌ می‌دهند. محدثه‌ است؛ یعنی‌ کسی‌ است‌ که‌ فرشتگان‌ با او حدیث‌ می‌کنند و حرف‌ می‌زنند. این‌ مقام‌ معنوی‌ و میدان‌ وسیع‌ و قله‌ی‌ رفیع‌، در مقابل‌ همه‌ی‌ زنهای‌ آفرینش‌ و عالم‌ است‌. فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) در قله‌ی‌ این‌ بلندای‌ عظیم‌ ایستاده‌ و به‌ همه‌ی‌ زنان‌ عالم‌ خطاب‌ می‌کند و آنها را به‌ پیمودن‌ این‌ راه‌ دعوت‌ می‌نماید.

فاطمه‌ی زهرا(س) نمونه و اسوه‌ی زن

آنهایی‌ که‌ در طول‌ تاریخ‌ ـ چه‌ در جاهلیت‌ قدیم‌ و چه‌ در جاهلیت‌ قرن‌ بیستم‌ ـ سعی‌ کرده‌اند که‌ زن‌ را تحقیر و کوچک‌ کنند و او را دلبسته‌ به‌ همین‌ زخارف‌ و زینتهای‌ ظاهری‌ معرفی‌ نمایند و پایبند مد و لباس‌ و آرایش‌ و طلا و زیور آلات‌ کنند و وسیله‌ و دست‌ مایه‌ای‌ برای‌ خوشگذرانی‌های‌ زندگی‌ وانمود نمایند و عملا در این‌ راه‌ قدم‌ بردارند، منطق‌ آنها منطقی‌ است‌ که‌ مثل‌ برف‌ و یخ‌، در مقابل‌ گرمای‌ خورشید مقام‌ معنوی‌ فاطمه‌ی‌زهرا(علیهاالسلام‌) ذوب‌ می‌شود و از بین‌ می‌رود.
اسلام‌، فاطمه‌ ـ آن‌ عنصر برجسته‌ و ممتاز ملکوتی‌ ـ را به‌ عنوان‌ نمونه‌ و اسوه‌ی‌ زن‌ معرفی‌ می‌کند. آن‌، زندگی‌ ظاهری‌ و جهاد و مبارزه‌ و دانش‌ و سخنوری‌ و فداکاری‌ و شوهرداری‌ و مادری‌ و همسری‌ و مهاجرت‌ و حضور در همه‌ی‌ میدانهای‌ سیاسی‌ و نظامی‌ و انقلابی‌ و برجستگی‌ همه‌ جانبه‌ی‌ او که‌ مردهای‌ بزرگ‌ را در مقابلش‌ به‌ خضوع‌ وادار می‌کرد، این‌ هم‌ مقام‌ معنوی‌ و رکوع‌ و سجود و محراب‌ عبادت‌ و دعا و صحیفه‌ و تضرع‌ و ذات‌ ملکوتی‌ و درخشندگی‌ عنصر معنوی‌ و همپایه‌ و هموزن‌ و همسنگ‌ امیرالمؤمنین‌ و پیامبر بودن‌ اوست‌. زن‌، این‌ است‌. الگوی‌ زنی‌ که‌ اسلام‌ می‌خواهد بسازد، این‌ است‌.
همه‌ی‌ ما، بخصوص‌ زنهای‌ این‌ جامعه‌، باید حق‌گزار و قدردان‌ رسالت‌ و پیام‌ آن‌ رهبر و پیشوای‌ فقید عظیم‌الشأنی‌ ـ یعنی‌ امام‌ بزرگوار(ره‌) ـ باشیم‌ که‌ با قیام‌ و حرکت‌ خود و با مطرح‌ کردن‌ ارزشها و عظمتهای‌ اسلامی‌ و درخشندگیهای‌ شخصیتهای‌ صدر اسلام‌ ـ از جمله‌ فاطمه‌ی‌زهرا(علیهاالسلام‌) ـ ما و بیش‌ از همه‌ زنهای‌ ما را زنده‌ کرد.
زن‌، در جامعه‌ی‌ خود باخته‌ی‌ نظام‌ پلید پادشاهی‌، حقیقتا و از همه‌ی‌ جوانب‌ مظلوم‌ بود. اگر زن‌ می‌خواست‌ وارد مقوله‌ی‌ علم‌ بشود، باید قید دین‌ و تقوا و عفاف‌ را می‌زد. مگر یک‌ خانم‌ مسلمان‌، در دانشگاهها و محیطهای‌ آموزشی‌ و مراکز علمی‌ و فرهنگی‌ می‌توانست‌ به‌ آسانی‌ حجاب‌ و متانت‌ و وقار خود را حفظ کند؟ مگر ممکن‌ بود؟ مگر می‌شد یک‌ زن‌ مسلمان‌، در خیابانهای‌ تهران‌ و بعضی‌ از شهرهای‌ دیگر، با متانت‌ و وقار اسلامی‌ یا حتی‌ با حجاب‌ نیمه‌ کاره‌، راحت‌ راه‌ برود و از گزند زبان‌ و حرکت‌ هرزگان‌ و دلباختگان‌ به‌ فساد و فحشای‌ سوغات‌ غرب‌، مصون‌ بماند؟ کاری‌ کرده‌ بودند که‌ در این‌ مملکت‌، کسب‌ علم‌ برای‌ زنها غالبا ممکن‌ نمی‌شد. موارد استثنایی‌ را کاری‌ ندارم‌. به‌ طور غالب‌، رفتن‌ زنان‌ به‌ وادی‌ علم‌ میسر نمی‌شد; مگر با برداشتن‌ حجاب‌ و منصرف‌ شدن‌ از تقوا و وقار اسلامی‌!
در میدان‌ سیاست‌ و در زمینه‌ی‌ فعالیتهای‌ اجتماعی‌ هم‌ همین‌ طور بود. اگر زنی‌ می‌خواست‌ منصبی‌ از مناصب‌ اجتماعی‌ و سیاسی‌ را در ایران‌ دوران‌ پادشاهی‌ دارا باشد، باید قید حجاب‌ و عفاف‌ و وقار و متانت‌ زن‌ اسلامی‌ را می‌زد. البته‌، بسته‌ به‌ این‌ بود که‌ خود این‌ زن‌، جوهر و استعدادش‌ چگونه‌ باشد. اگر خیلی‌ سست‌ عنصر بود، باید تا آن‌ اعماق‌ می‌لغزید. اگر خوددار و خویشتندار بود، تا حدودی‌ خود را حفظ می‌کرد; اما دایما با فشارهای‌ روزافزون‌ از سوی‌ محیط اجتماعی‌ روبه‌رو بود. جامعه‌ی‌ ما، این‌ گونه‌ بود.
اسلام‌ و انقلاب‌ و امام‌ آمد و در این‌ کشور، زن‌ را در مرکز فعالیتهای‌ سیاسی‌ قرار دادند و پرچم‌ انقلاب‌ را به‌ دست‌ زنان‌ سپرد; در حالی‌ که‌ زن‌ در همان‌ حال‌ توانست‌ حجاب‌ و وقار و متانت‌ اسلامی‌ و عفاف‌ و دین‌ و تقوای‌ خود را حفظ کند. کسی‌ حقی‌ از این‌ بزرگتر بر گردن‌ زن‌ ایرانی‌ و مسلمان‌ ندارد.
خواهران‌ من‌! دنیای‌ غرب‌، زن‌ را به‌ ابتذال‌ کشاند. تا شصت‌،هفتاد سال‌ قبل‌ از این‌، در تمام‌ اروپا و کشورهای‌ غربی‌، زن‌ فقط در سیطره‌ی‌ مرد ـ یا مرد خود و یا یک‌ مرد دیگر مثل‌ صاحب‌ کارخانه‌ و مزرعه‌ ـ می‌توانست‌ باشد و هیچ‌ حقی‌ از حقوق‌ اصلی‌ یک‌ انسان‌ در یک‌ جامعه‌ی‌ متمدن‌ را نداشت‌. حق‌ رأی‌ و حق‌ مالکیت‌ و حق‌ معامله‌ نداشت‌. بعد آمدند زن‌ را به‌ میدان‌ کار و زندگی‌ و فعالیت‌ اجتماعی‌ کشاندند; اما در همان‌ حال‌، تمام‌ وسایل‌ را برای‌ لغزش‌ زن‌ فراهم‌ کردند و او را در متن‌ جامعه‌، رها و بی‌پناه‌ گذاشتند.
سرمایه‌داران‌ بزرگ‌، سیاستمداران‌ خبیث‌ و پلید و گردانندگان‌ دستگاههای‌ مخفی‌، فکر کردند که‌ می‌توانند برای‌ کارهای‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌، از این‌ وضعیت‌ بهتر استفاده‌ کنند و زن‌ را به‌ ابتذال‌ بکشانند. بله‌، در آن‌جاها، علم‌ و سیاست‌ هم‌ هست‌ و زنها در میدان‌ علم‌ و سیاست‌ هم‌ جلو می‌روند; اما به‌ چه‌ قیمتی‌؟ همین‌ حالا هم‌ توده‌ وعامه‌ی‌ زنها ـ نه‌ چهار نفر خانم‌ دکتر یا متخصص‌ یا نویسنده‌ و برجستگان‌ و زبدگان‌ ـ در کشورهای‌ اروپایی‌ و امریکایی‌ که‌ از تمدن‌ غربی‌ حظ زیادی‌ دارند، در وضعیت‌ سخت‌ و بی‌رحمانه‌ای‌ زندگی‌ می‌کنند و ستم‌ همسران‌ وستم‌ کاری‌ که‌ بر آنان‌ تحمیل‌ می‌شود و کارهای‌ سخت‌ و سنگینی‌ که‌ بر دوش‌ آنان‌ می‌گذارند، تحمل‌ می‌کنند. با این‌ کار، وانمود می‌کنند که‌ زن‌ را وارد میدان‌ اجتماع‌ کرده‌اند; در حالی‌ که‌ فرصت‌ اندیشیدن‌ و فکر کردن‌ و تصمیم‌ گرفتن‌ هم‌ برای‌ آنان‌ وجود ندارد.
به‌ برکت‌ انقلاب‌، زن‌ ایرانی‌ در راه‌ بسیار خوبی‌ افتاد. امروز، زن‌ ایرانی‌ می‌تواند در میدان‌ علم‌ وارد بشود و مدارج‌ علمی‌ را طی‌ کند؛ در حالی‌ که‌ دین‌ و عفاف‌ و تقوا و وقار و متانت‌ و شخصیت‌ و حرمت‌ زن‌ مسلمان‌ را هم‌ حفظ کرده‌ باشد....
زنهای‌ مؤمن‌ در جامعه‌ی‌ ما سعی‌ کنند قدر زن‌ ایرانی‌ مسلمان‌ را بدانند. ارزش‌ زن‌ اسلامی‌ و مسلمان‌ را بدانید...


پ.ن۱: مرجع این مطلب:

http://noorportal.net/951/2455/7611/14626.aspx

نجواها  (۹۶)

۲۷ فروردين ۹۰ ، ۱۹:۴۱ از حضور تا ظهور...
زهرا جان !
شود آیا که با پوشیدن چادر سیاهت حرمت روی سفیدت را نگاه داریم ؟؟!!
شود آیا که افتخارمان فقط صورتت که همان چادر توست نباشد و قدری فقط قدری سیرتت در رگهایمان جاری شود؟؟!!
شود آیا که به دخترانت نگاهی افکنی و آنها را "مردگونه" همانطور که خود مدافع دین و ایمانت بودی ما را نیز مدافع راه قرآن و فرزندت "مهدی"(عج) قرار دهی؟؟!!

مهدی جان ! این روزها دل تو از هر دلی سوزش بیشتر است!دلت خون است ! از من...! از من و من های شیعه ای که حرمت سیلی مادر را ، فرق شکسته پدر را نگاه نمیداریم و ادعایمان...!!! تسلیت من را به پیشگاه با عزتت پذیرا باش!


جواب این کامنت فقط...
اشک!
همین.
۲۷ فروردين ۹۰ ، ۱۹:۴۶ از حضور تا ظهور...
سلام بر "ناموس خدا"یی که "سیما"یش، میراث زهراست و "میخواهد زن باشد"...

درباره پ. ن 4 !
سیما جان! این پیام محبوب را نیز زمزمه سختی هایت قرار ده !
" عسی أن تکرهوا شیا و هو خیر لکم"

بابت ادامه مطلبت سپاس...
ایام شهادت ناموس خدا بر تو "ناموس خدا" تسلیت و تعزیت!
زهرایی باشی!


کجای سیمای من میراث زهراست؟!!!(چشمک)
درباره پ.ن 4:
دوستی دارم که گاهی با خودش زمزمه میکنه:"خداوندا بده شری که خیر ما در آن باشد!"
بابت ادامه مطلب خواهش می کنم.قیمتش رو هم که می دونی!
بر شما نیز هم!!!
سلام میراث زهرا.
وقتی میخوای راجع به مادر بنویسی واژه هاهم آب میشن از غصه پس باید سکوت کرد وتوی سکوت حرف زد...
«الهم صل علی فاطمه وابوها و بعلها وبنوها سر مستودع فیها به عدد ما احاط بهی علمک»


سلام اسیر خاک
با حرفت موافقم،هرچند سکوت من یعنی دلنوشته نوشتن!!!
۲۸ فروردين ۹۰ ، ۰۶:۰۶ عاشق کوهستان
سلام علیکم

وای مادرم ..............

بهره بردیم . ممنون
ایام فاطمیه را به محضر امام زمان(ع) و محباش تسلیت عرض می نمائیم .

طور سینای تجلی ، متزلزل گردید
چون بدان سینه ی بی کینه ، فرو شد مسمار
نه ز سیلی ، شده نیلی ، رخ صدیقه و بس
شده از سیل سیه ، روی جهان تیره و تار


سلام بزرگوار
خواهش می کنم.وظیفه بود.
بابت شعر،سپاس.
حتی در آسمان تیره و ابری هم

می توان ستاره پیدا کرد .

حتی از دریای خروشان وطوفانی هم

می شود ماهی گرفت.

اگر آب نیست وآفتاب بی رمق است ،

میتوان حتی گل ودرخت را در حافظه کاشت

و برگ و بارشان را به تماشا گذاشت .

تنها باید به چشمهایمان بیاموزیم

که زیباییها را جستجو کنند،

به گوشهایمان یاد بدهیم

که زمزمه های مهربانی را بشنوند،

به قلبهایمان هشدار دهیم

که جز برای محبت وعشق نتپند


سپاس
ایام سوگواری تسلیت...


بر شما نیز تسلیت!
سلام علیکم.
بخشی از یک مرثیه اینه:


"علی یکایک گل های خویش را بوسید
به گریه گفت مبادا بلند گریه کنید !
....
همو که داشت به اطفال خود بسی تاکید
همو که گفت :عزیزان من سکوت کنید!
کشید دست ز غسل وبه ناله و فریاد
سرش نهاد به دیوار و از نفس افتاد..."

مولاتنا ، ای بهانه ی خلقت، شیعیان علی ،چون او مظلوم اند...
یا وجیههً عندالله...


سلام بزرگوار
سپاس
سلام دلم رو بردی بقیع .جای که نرفته غربتش منو میکشه.
خدا خیرتون بده

چند روز دیگه با مطلبی بسیار عاشقانه در مورد حضرت زهرا(س)بروزم.

بازم به ما سر بزن

التماس دعا


سلام
حرف شما حرف دل من نیز هست!
خدمت می رسم.
۲۸ فروردين ۹۰ ، ۰۷:۵۴ طیبه و طاهره
ای کاش فدک این همه اسرار نداشت

ای کاش مدینه در و دیوار نداشت

فریاد دل محسن زهرا این بود

ای کاش در سوخته مسمار نداشت

شهادت اولین مدافع ولایت تسلیت باد


سپاس
السلام علیک یا ام ابیها

به محشر از فراز چرخ گردون
ندا خیزد که اَیْنَ الْفاطِمیون

ممنون از حضورتون
لینک شدید
درپناه حق


سپاس.
ممنون بابت لینک.بنده هم لینکتون می کنم.
در حریم فاطمیّه مرغ دل پر می زند

ناله از مظلومی زهرای اطهر می زند

هر سینه که دوستدار زهراست

آشفته و بی قرار زهراست

گنجینه ی هفت آسمان ها

در سینه ی خون نگار زهراست

از شرح کرامتش همین بس

عالم همه وامدار زهراست


سپاس
مه خورشید طلعت کیست؟ زهرا
چراغ شعله خلعت کیست ؟ زهرا

نمایان شد ز خط آتش و دود
که جرم فاطمه حب علی بود

پس از زهرا علی بی همزبان شد
اسیر امتی نامهربان شد

علی تنهاست در یک قوم گمراه
زبانش را که می فهمد به جز چاه

پس از او کیسه نان و رطب کو ؟
صدای ناله های نیمه شب کو ؟

خدایا کاش آن شب بی سحر بود
که تیغ ابن ملجم شعله ور بود

اذان گفتند و ما در خواب بودیم
علی تنها به مسجد رهسپر بود

در آن شب تا قمر در عقرب افتاد
غم عالم به دوش زینب افتاد

فدک شد پایمال نانجیبان
علی لرزید و در تاب و تب افتاد

یقین دارم به جرم فتح خیبر
فدک در دست ال مرحب افتاد


سپاس
ای کاش به جای اینکه مرتب از کمالات زهرا بگوییم کمی هم از کمالاتش یاد بگیریم و در زندگی عمل کنیم.هر چند هر چه از زهرا بگوییم باز در حقش جفا کرده ایم چون او را آنجور که باید نشناخته ایم.در بیان اوصافش همین بس که تنها باید سکوت کنیم در برابر عظمت مادر.با چه رویی از فاطمه سخن بگوییم در حالی که میدانیم از ما راضی نیست.با چه رویی از فاطمه سخن بگوییم در حالی که میدانیم شیعه و پیرو حقیقی علی نیستیم. با چه رویی.....
به وبلاگ خفا هم سر بزن.به روزیم با فاطمه فاطمه است.


من که از کمالات زهرا نگفتم،دلنوشته من از مظلومیتش میگه.
برای جواب ارجاعت میدم به مقدمه کتاب "کشتی پهلو گرفته".تو این مقدمه،سید مهد ی شجاعی میگه که چرا از زهرا باید گفت و این گفتن فقط اقرار و اعترافه و نه بازشناساندن!
خدمت می رسم.
سلام و عرض تسلیت
"امروز،روز وصال توست با محبوب
اما...
در سوگ تو،کس را صبر و تسلایی نیست!
فراق چون تو مهربانی را چگونه تحمل باید؟!"
مثل همیشه زیبا بود.
طبق معمول وبلاگها بابت تاخیر عذرخواهم.


سلام بزرگوار
بابت نظر لطف شما سپاس و بابت اشاره تان به متن نیز!
تاخیر شما نشان از قوت احساس دانشجویی دارد و این نیکو و ستودنی است!
پیروز باشید
ناموس خدا ، دخت نبی ، همسر حیدر

ام الحسین ، شلفعه ی خلق به محشر

این غم نرود از نظر ما که ز کین شد

نیلی رخت از سیلی آن شوم بد اختر

یا رب تو غذابش بنما بیشتر از پیش

آنکس که به پهلوی وی از کینه زدی در

این ایا م رو تسلیت میگم ضمنا دلنوشتت عالی بود


بابت حسن اتنخابت سپاس."ناموس خدا"...
از نظر لطفت هم ممنون.البته برای تو که قبلا خونده بودم ها!
هه هه
سلام
مامانم!
خیلی قشنگ نوشته بودی
باز هم ادامه مطلب رو گذاشتم سر فرصت ولی به وعده ام عمل کردم و اومدم خوندم این متن قشنگت رو
خیلی مامانی نوشته بودی!
خوشمان آمد
به این "خس و خاشاک" هم اهمیت نده.
باز هم اگر از دست من کاری بر میاد بگو فدات شم.


سلام
دخترم!
ممنون از نظر لطفت.
ممنون که حرف گوش کردی و اومدی!
وقتی اینقدر راحت میگی "به این خس و خاشاک هم اهمیت نده"از یه طرف خیلی ناراحت میشم که باز هم تنهام و کسی درکم نمی کنه و از یه طرف خوشحال میشم که تجربه ان حس تلخ و عذاب آور رو نداشتی که به ناکجا رفتن ... مثل خوره به جونت بیفته!(جیغ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
لابد باید هیچ کاری نکنم و فقط بهت بگم،آره؟!(چشمک)
ضمنا هم مامان خانوم خجالت بکش
پستی که داشتم آماده می کردم که بذارم در مورد چادرم، یعنی افتخاری که سرم می کنم بود.
این لینکی که گذاشتی یعنی کفایت می کنه و من هم زیادی پست نذارم.
اصلا با تو هم قهر قهر تا روز قیامت!
راستی بدخواه مدخواه(شناس مناس) داشتی شناسنامه بده پاسپورتش رو تحویل بگیر.
دوباره قهر!


خودت خجالت بکش!
من فقط یه لینک گذاشتم.اونم فقط بخاطر اینکه تو اون وب،خیلی محاوره ای و زیبا از افتخار رو سرمون حرف زده شده.تو پست خودت رو بذار خب!
با من قهر می کنی؟!!!(ناراحت)
از اینا که گفتی زیاد دارم ولی شناسنامه از کجا بیارم؟!!!هه هه
شعر اولتون مخالف با اصل وحدت است که رهبری مطرح کردند میباشد و نباید گفته شود ... با علم به اینکه علم رهبری از ما بیشتر است ...

آیه نفی سبیل در برابر برادران اهل سنت هم حکم میکند ...

به نظر من شعرو پاک کنید بالاخص مصرع بیت اول


اقرار و اعتراف به آنچه بر ناموس مطلق خدا گذشته است،اصل وحدتی را خدشه دار نمی کند!ضرب سخن در این دوبیتی قرار دادن (و نه گرفتن) زهراست میان در و دیوار و نه لزوما نفرینی بر عمر و ابوبکر!اگر گفته شده که کاش نمی بودند،بدان جهت است که آنچه بر زهرا پیش آوردند،ظلمی بود که بر بشریت وارد داشتند.سیلی و تازیانه و میان در و دیوار قرار دادن(که اینها همه،تنها مصائب جسمانی زهراست و نه صدماتی که روح او را پژمرده کرد)،اجر ذوی القربی نبود که محمد(ص) و خدایش،مودت خواسته بودند.
"مصطفی مودت خواست تو سیلی زدی / بی حیا سیلی زدن اجر ذوی القربی نبود"
لزوم وحدت میان شیعه و سنی از دید بنده نیز بسیار پسندیده است،چونان که کلام رهبری است،اما این نه بدان معناست که ریشه های اختلاف موجود را در تاریخ نجست!همه آنچه که بعدها بر اهل بیت (علیهم السلام) پیش می آید،ریشه اش در سقیفه ای است که دقیقا پس از آن،آنی پیش می آید که این دوبیتی تنها مرثیه ای است کوتاه بر مصیبت مادر.
"کاش" گفتن برای نبود عمر و ابوبکر در این شعر،تنها به این معنی است که اگر نمی بودند،فریاد مادری میان در و دیوار به آسمان بلند نمی شد که حق پرستی از جنین گیتی سقط شود.این شعر ابداً کمکهای آن دو را به رشد نونهال اسلام منکر نمی شود در عین اینکه از تقصیراتشان در به درد آمدن دل زهرا و علی و فرزندانشان (علیهم السلام) نمی گذرد.

ضمناً یک بیت اصولاً "دو" مصراع دارد."مصرع بیت اول"یعنی دقیقا کدام مصراع؟!!!
۲۸ فروردين ۹۰ ، ۲۰:۲۰ یوسف اوای الله
با سلام منم تسلیت میگم محضر حضرت منتقم ع
باید بگم انصافا عالی بود جای انتقادی نذاشتی با احساس بود و سنگین وباوقار
انگار اینجا واقعا مجلس سوگ برقراربود
اما در مورد نکته های اخریت، دشمنی ها و...... سعی نکن خود زنی سیاسی کنی
موفق باشی وممنون از حضورت تو وبم


سلام بزرگوار
ممنون از نظر لطف شما.فکر نمی کردم دلنوشته ام اینطوری باشه!
کاش واقعا مجلس سوگ باشه!
خودزنی سیاسی؟؟؟چرا سیاسی؟؟؟
شما هم همین طور.
۲۸ فروردين ۹۰ ، ۲۱:۱۸ از حضور تا ظهور...
سلام

دست نوشته ای باز هم از جنس دغدغه هایم با عنوان : "لبخند خدا در مقتل نفس"
+ ارضیان سماواتی (قسمت سوم)

تشریف بیاورید و مستفیض بگردانید

یازهرا


سلام
خدمت می رسم و مستفیضت می کنم.
حق الزحمه رو حساب می کنی دیگه؟!
بسم الله الزهرا
السلام علیک یا فاطمه الزهرا
السلام علیک یا صدیقه الکبری
السلام علیک یا ایتها الشهیده
به کدامین گناه کشته شدی (بای ذنب قتلت)
خداوند به پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی کردم سپس می گوید اگر علی (علیه السلام) نبود، تو را خلق نمی کردم ونهایتا علت اصلی خلقت مخلوقات خود را فاش می گوید که جا دارد بانوان کل هستی فقط به همین یک دلیل خدا را با تمام وجود ستایش کنند و علت تامه چیزی نیست جز خلقت زهرا سلام الله علیها که خداوند می فرماید اگر زهرا سلام الله علیها نمی بود شما دو تن (نبی و وصی علیهما السلام) را که باعث خلق بودید را خلق نمی کردم.
حال فرض کنیم که این باعث خلقت کون و مکان، این محبوبه خدا، این حجة الله علی الحجج؛ (خدایا مرا عفو کن) در بین در و دیوار است، آدمی اگر از مصیبت این لحظه، لحظه لحظه ی عمرش را متداولا بمیرد و زنده شود، باز کم است.
قرار بود نسل سادات فاطمی از فرزند پسر سیدالنساءالعالمین باشد ولی ... ولی ... ثلث سادات را در بین همین در ودیوار شهید کردند.
به بضعة رسول الله حمله کردند، به صاحب آب (فدک) حمله کردند، به ام ابیها حمله کردند، چرا ؟؟؟ فقط به جرم دفاع از کلام نبوی و ولایت ولی
دل نمانده که دیگر بیش از این، بر لوح دل عالمیان بتراشم غم را
(با نظر جناب برزخ هم موافقم)
(ما میهمان بی دعوتیم، درست است دعوت نکردید ولی خودمان می آییم)


سلام بزرگوار
بابت متن بی نظیرتان سپاس.
در مطلومیت مادر،واژه ها کمترین اند.
پاسخ شما و ایشان را در ادامه کامنت ایشان می دهم.
بنده به تمامی آشنایان دعوت نامه (!) ارسال کردم اما از آنجا که میهن بلاگ اصولا با بنده سر جنگ دارد،دیروز در وب شما اجازه ارسال نظر را به بنده نداد!
یقین بدانید حضور حضرت عالی در این وب افتخاری است برای بنده.
این روزهای غم انگیز تسلیت باد هرچند هیچ چیز جز فکر منتقم مادر تسلا نیست دل های سوخته را...




یا زهرا



این روزها بر شما هم تسلیت باد.
حرف شما درست...
سلام بر تو
راستش دیروز که پستتو می خوندم احساساتی شدم و دلم شکست...

خواستم نظر بذارم گفتم بعدا میام. جملات پشت سر هم توی ذهنم ردیف می شدند تا بنویسم بر غریبانگیش. رفتم تا بنویسم ولی نشد و حرفهای قلمم خشکید. همین الان هم اگه ادامه بدم شاید دیگه نتونم ادامه بدم...
اگر تمام آسمانها زمین بیایند، زمین به آسمان ها برود نمی تواند این ظلم بزرگی که در حق شیعه، در حق محبوب شیعه شده را جبران کند...

فعلا تا بعد


سلام
خوشحالم که دلنوشته ام با دلت بازی کرده.
حضرت زهرا نماد مظلومیته...
سلام
معرکه بود ایول!
این وبلاگی رو هم که دارم میرم بخونم!
کتابای مهدی شجاعی معرکس.!افتاب در حجاب رو خوندی؟


سلام
عجب!انرژی گرفتم ها!
افرین.برو بخون.
کتابهای زیادی از شجاعی خوندم.
وقتی دلت تنگ است ولبانت پر از سکوت

وقتی هیچ اشتیاقی درون حوضچه چشمانت

نیست ،وقتی سبوس زندگانیت در باد گم میشود،

وقتی لهجه شیوایی هزاران به گوشت نمیرسد

وقتی تنت از دست حرفها سرد است،وقتی هیچ کس

تو را نازنین خطاب نمی کند،درهای آسمان که بسته نیست.

دستانت را به سوی رنگین کمان ها بلند کن ،چون همیشه

یکی هست که تو را از پس ابرهای تیره وشاید زلال،

«نازنین» صدا کند!


سپاس
لعنت بران کس که پایه گذار سقیفه شد
لعنت بران کس که به ناحق خلیفه شد.


با این شعر،گمان می کنم عالی جنابان "حمید برزخ" و "هاشم" و سرکار خانم "منچ" فقط کافیست دستشان به شما برسد و آن گاه...!!!!!!!!!!!!!!!
سلام بزرگوار
مطلب دلچسبی بود.خدا در مقابل شمشیر آخته تهمت زنندگان قوتتان دهد.
ان شاالله تمام زنان سرزمینمان علوی و مردانمان فاطمی رفتار کنند.
موفق و رستگار باشید


سلام بزرگوار
سپاس بابت نظر لطفتان.
دعای نیکویی است اگر اجابت پذیرد!
زنان علوی و مردان فاطمی می تواند مصداق پذیرد اما حالت طبیعی تر آن،زنان فاطمی و مردان علوی،نیکوتر نیست؟!زن آفریده شده است که زن باشد.حال چرا باید علوی وار زیست نماید؟!مرد نیز افتخارش میراث علی بودن است و چرا باید فاطمی باشد.این دو الگوی دین،هر کدام نمونه انسان کامل اند پس نیکوتر است اگر هر کدام رهروان هم جنس خویش را به سبک خویش تربیت نمایند.
بابت حضورتان سپاس.
شناختم و از حضرت زهرا مدیونه کسی هستم که اکنون در کنارم نیست

کاش کنارم میبودو دستش را به خاطر لطف بی دریغش میبوسیدمو بهش میگفتم "..."

گریه دیگه امانم نمیدهد ....


در کنارت نیست یعنی فیزیکی نمی بینیش یا اینکه خدای ناکرده ...
در ضمن شناخت از حضرت زهرا رو مدیون خدا و نگاهش به دلت باش نه بنده ها که فقط وسیله ان.
دل که رنجید از کسی ، خرسند کردن مشکل است ، شیشه بشکسته را پیوند کردن مشکل است ، کوه را با آن بزرگی می توان هموار کرد ، حرف ناهموار را هموار کردن مشکل است ...


سپاس.
این شعر چقدر برای من مصداق داره...
سلام سیما جوووووووووووووووون بسیار زیبا بود, ادامه بده تو می تونی!
میگم چطوره یه قرارداد با سید مهدی شجاعی ببندی؟


سلام بارسلونا خانم!!!
ممنون.انرژی گرفتم!
نثر و موضوعات انتخابی اش عالیه.بده کتابهاش رو می خونم؟!
بر عالمیان رحمت رحمان زهراست
در هر دو جهان سرور نسوان زهراست
نوری که دهد شاخه ی طوبی از اوست
کوثر که خدا گفته ، به قرآن زهراست


سپاس
سلام عزیزم
به روزم با بخوان ما را
حتما بیا


سلام
خدمت می رسم.
سلام به دوست خوبم
ممنونم خیلی استفاده کردم انگار منو بردی بقیع
از یه مطلبت نتونستم بگذرم برای یادگاری تو وبم گذاشتم.


سلام
خواهش می کنم.
خوشحالم که دلت پرواز کرده.
بابت این استفاده متشکرم!
سلام

ممنون از حضورتون
موفق باشید


سلام
خواهش می کنم.
شما هم همین طور
مامانییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!

ارادت!



دخترمممممممممممممممممممم!!!!!!!
ما بیشتر...
سلام
فدات شم توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است .


سلام
من توهین کردم؟؟؟
دعا برای نبودن عمر و ابوبکر یعنی توهین؟!
این شعر فقط دعا می کنه که کاش این دو نمی بودن تا چنین مصیبتی برای حضرت زهرا و (س) امیر المومنین (ع) و کل اهل بیت (علیهم السلام) رقم نمی زدن.یه شیعه به این شک داره؟!این شعر خدمات این دو رو که انکار نمی کنه!
توضیحات مفصل تر رو قبلا تو جواب یکی از کامنت ها دادم.
سلام
خوبی شما
با عکسهای جدیدی از طاهاجون آپ شدم


سلام به لطف شما.
خدا حفظش کنه براتون.
خدمت می رسم.
سلام

بیا وبم......


سلام
گریه نکن دختر.
دلیل نبودنم رو برات توضیح میدم.
کوچه ای تنگ و دلی سنگ و صدای سیلی...

وای بر ما...
وای بر ما...
سخن از "مادر" ما می گویی...


دلم شکست.
ممنون که بعد از مدتها به وبم اومدی،اونم با این کامنت دلنشین.
سلام، عبادات قبول
باز هم متن های زیبای تو و دل هوایی ما! دستت درد نکنه دخترم.
دعا میکنم همیشه از این قلم شیوا در جهت حفظ ارزشها استفاده کنی.
در ضمن لینک وبلاگی که گذاشته بودی هم خیلی جالب بود، به دلم نشست.


سلام
عبادات سرکار هم قبول درگاه حق انشاالله.
متن های زیبا؟!به به!!!خواهش می کنم ولی مادر شدی جدیدا؟؟؟
ممنون.همیشه از این دعاهای خوب خوب بکن.
واقعا ممنون که لینک رو خوندی و درموردش نظر دادی.داغش داشت به دلم می موند یکی درموردش حرفی بزنه!!!
سر خوش ز سبوی غم پنهانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

در بزم وصال تو نگویم ز کم و بیش
چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم

لب باز نکردم به خروشی و فغانی
من محرم راز دل طوفانی خویشم

یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی
عمری است پشیمان ز پشیمانی خویشم

شعری از رهبرعزیزم


سپاس
سلام
یار دبستانی من...
آپم
تشریف بیارید


سلام
خدمت می رسم.
ای منتظر بیا و نظر کن که داغ هجر / با لاله‌های سوخته دامان چه می‌کند
در حسرت تو دربدری شد نصیب خضر / ورنه به سیر کوه و بیابان چه می‌کند
اللهم عجل لولیک الفرج..

به روز هستم ومنتظر قدم های پر مهرت..


سپاس.
خدمت می رسم.
سلام
من برگشتم!
همین.
فاطمه تلاوت بیداری...
سلام
ممنونم از کامنتتون در مورد برای احترام از افعال جمع استفاده کردم اما علائم سجاوندی رو شرمنده فرصت نشد انشالله مطالب بعدی حتما رعایت میکنم تشکر خوشحال میشم بازم سر بزنید.


سلام
خوشحالم که نکات مطروحه توسط بنده را مدنظر قرار دادید.
حتما باز هم به وب شما سر خواهم زد.
سلام ناموس خدا...
خوش آمدی به میدان جنگ نرم افسرجوان


سلام اسیر خاک
ممنونم.
انشاالله این بار بتونم تا آخر بمونم.
جهت اطلاع: رمز را باید در کادر بر روی فهرست مطالبم بنویسید...


چشم
۰۳ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۰۳ کاش مےشد خدا را بوسید...
شنیده اے مےگویند:
چنان مےزنمت کـ یکے از من بخورے، یکے از دیوار!؟
آرے حتما شنیده اے،
اما شنیدن کے بود مانند دیدن؟
شنیدن هر چقدر هم سخت باشد
هیچگاه
بـ طاقت فرسایے ِ دیدن نخواهد بود.
آخر بابا شنید، حسین شنید، زینب شنید، ما هم شنیدیم؛
اما تنها حسن دید.
تنها حسن دید و باز
هر چقدر هم کـ دیدن سخت باشد
مثل ِ خوردن نیست،
کـ حسن بگوید:
مادر کجا مےروے؟!
خانه از این طرف است...!


بی نهایت زیبا بود.
ُسپاس
تپش قلب زمین را حس میکنی؟

به روزم .
التماس دعا
یازهرا


خدمت می رسم
ضمن عرض ارادت خواستم اعلام کنم که پررررررررررررررررررررررررررررررررررررررو نیز وبلاگ زد
بیا وبم اولین لینکه
فقط قبل از این که بزنیم که چرا اولین لینک گذاشتمش بهت بگم که اجازه بده یه مدت اولین لینکم باشه تا رونق پیدا کنه.می دونم الان قانع نشدی و می خوای نظم برقرار بشه و بری سر جای خودت ولی خب من چه کار کنم که هر کدومتون اولین لینک باشید اون یکیتون من رو سر جام می نشونه؟!بر من بی نوا رحم کن!
راستیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
به روز کردم خودم رو بیا!


خوشحالم که وبلاگش راه افتاد.
بذار لینک اولت باشه.من دیگه هیچ توقعی ازت ندارم.
خدمت می رسم.
"سیما"ی مثلا "اسلام"ی
منتظر شماست
تا چه در نظر آید و چه قبول افتد


خدمت می رسم
دلم برات تنگ شده


ما نیز هم!
پس از مدتی غیبت
بروزم با
جدول ضرب عالم...

و من الله التوفیق
التماس دعا


مشهد میرید جرم یاد "مجاورین دیروز" آقا و "زائران امروز" هم بکنید
دلم برای مشهد تنگ می شود...


خدمت می رسم.
حتما دعا می کنم.
سلام
شما با افتخار لینک شدید
دیرکرد ما رو بذارید به حساب اوضاع نامناسب روحی!


سلام
متشکرم.
برای بهبود اوضاع روحی شما دعا می کنم.شما هم برای من دعا کنید.
سلام چطوری دختر معلوم هست کجایی؟؟!!!!!!!!!!!!!
دلمون برات تنگیده
ستاره سهیل شدی!!!!


سلام
همین اطرافم.تو کجایی؟
ما نیز هم!
شما نیز هم!
سلام
فقط خواستم در مورد وبسایت
http://www.hamweblogi.com
تبلیغ کرده باشم
من مطالبم رو علاوه بر میهن بلاگ در هم وبلاگی هم خواهم گذاشت
(مجموعه‌ای ارزشی برای فعالیتهای ارزشی)


سلام
سپاس
سلام
اون چیزی که امروز به عنوان حجاب برتر به زور تبلیغات به خورد شما دخترها می دن و میگن حجاب حضرت زهرا هم همین بوده کاملا دروغه.
حجاب اون موقع طبق آیات و روایات و نظر بسیاری از علمای آزاده یه چیزی شبیه مانتوهای چاک دار ونسبتا کوتاه امروز اما کمی گشادتر بوده.من موندم شما اصلا با این چادرها(حتی ایرانی و عربیش) چطور راه می رید؟! حالا فعالیت های دیگه پیش کش!


سلام
ما اگه میگیم حجاب برتر چادره و همین حجاب هم میراث حضرت زهراست،منظور این نیست که حجاب حضرت دقیقا همین شکل رو داشته!فقط منظور اینه این نوع حجاب تن یک زن رو از تیر نگاه های مسموم حفظ میکنه و این میراث اون زهرایی هست که بالاترین زینت یک زن رو در این میدید که نه مردی رو ببینه و نه مردی اون رو ببینه!
فرض که چیزی که شما درمورد حجاب حضرت گفتید،حقیقت داشته باشه،حالا سوال من اینه که این چاکی که شما برای مانتو ها میگید،احیانا ارتفاع مشخص نداره؟!!! میگید کوتاه بوده،خب تا چه حد کوتاه؟!!!به نظر شما حجاب حضرت زهرا بیشترین شباهت رو به چیزی که قرآن میگه،نداره؟!قرآن "جلباب" رو معرفی میکنه،اون وقت شما میگید حجاب ایشون مثل مانتو بوده؟؟؟
"حجاب مصونیت است نه محدودیت"برای ما یک شعار نیست.یک باور هست که در قلبهای ما متبلور شده!من واقعا نمیدونم سطح تفکر شما در چه حدی هست که اینطوری درمورد چادر صحبت میکنید؟!مگه راه رفتن چه جوریه که حالا با چادر سخت باشه و بی چادر آسون؟!
راستی معرفی نمی فرمایید؟!به نظر آشنا می رسید!
سلام علیکم
آپ بفرمایید!


سلام
واژه "لطفا" رو جا انداختید ظاهرا!!!
به وقتش!
سلام
با اجازه ناموس خدا، خطاب به نقی:
دلم از این جور حرفها چند روزه شدیدا پره و مامانم هم خبر داره
واقعا چرا فکر می کنید با این چادر کار کردن سخته؟ برای ما سخت اونه که چشم ناپاکی دنبالمون خط بکشه یا چشم پاکی به واسطه ی ناپاکی ما که "ممکنه" بدون چادر باعثش بشیم آلوده بشه. به هر حال هر چی هم که نباشه آدمیم و فطرت خودمون رو لا اقل خوب می شناسیم، بد نیست نگاه کنیم بهش ببینیم چی رو می پسنده نه این که نظرمون رو تحمیل کنیم. ضمناحجاب معانی مختلفی داره که خیلی جالب و جذابه، خیلی. اگه بخونیم و بدونیم بد نیست.


سلام
اجازه ما هم دست شماست.
واقعا من هم تو تمام مدت چادر به سر داشتن،هیچ وقت فکر نکردم کار کردن با اون سخته.همیشه هم بهش به چشم یه سنگر نگاه کردم،چون دقیقا حس کردم وقتی با چادر و حجاب کامل تو جامعه راه میری،حتی اونا که بی بند و بار محسوب میشن،جور دیگه ای با تو رفتار میکنن و این اوج لذت هست!
معانی حجاب رو هم درست گفتی.البته معتقدم قداست چادر اونقدر بالا هست که میتونه اون معانی دیگه رو هم شامل بشه.
ممنون که حرفاتو زدی با اون دل پردردت!
۰۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۸:۴۶ از حضور تا ظهور...
خطاب به جناب نقی بزرگوار!

گاهی ، برخی الفاظ به گونه ای هستند که سکوت دربرابر آنها تازیانه ایست به غیرتمان!تازیانه ایست به عفتمان! تازیانه ایست به میراث مادرمان...!!!
ای کاش قبل از فرمودن این فیوضات(!!!)قدری بر معانی قرآن تسلط داشتید و برمعنای یدنین علیهن من جلابیبهن(سوره احزاب آیه 59)و أیضا والیضربن بخمرهن(سوره نور آیه 31) واقف بودید،شاید اینگونه پوشش فاطمه زهرا (س) که نمونه اسلام مداریست را با "مانتو چاک دار" نمایان نمی ساختید...

در ضمن شایان ذکر است که به کوری چشم دشمنان اسلام ، بانوان محجبه، فعالیت هایی بس عظیم در تشکل های دانش آموزی و دانشجویی و سایر اماکن دارند و خواهند داشت حتی بیشتر از آقایان !!!

یاحق


علیک سلام!!!
برای بند اولت،تکبیر...!
جدا اصلا در مخیله آدم نمی گنجه کسی که خدا اون رو به عنوان سبب خلقت کون و مکان معرفی میکنه،حجابی شبیه مانتوی چاک دار داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!کسی که "زن" رو در عالم معنی کرده،حجابی شبیه اونایی داشته باشه که امروز از اونها به بد حجاب و بی حجاب یاد میشه!!!!!!!!!!!!!!
فعالیتهای خواهران محجبه در تشکل ها،(اووووووووو...عععععععع)!!!
من فکر میکنم این آقای "نقی" چند ماه پیش باید به ساختمان تشکلهای خودمون میومدن و کارهای مختلف من رو برای تمیز کردن اتاق خواهران "..."(اسمشو نبر!) میدیدن که عین ... با لوازم متفاوت و به شکل های مختلف تمیزش میکردم،اونم جلوی انبوه کثیری از آقایون و البته تماما با "چادر"!سخت هم نبود!
سلام دوباره بر خ ناموس و رفقاش!
من البته در عفت و حیا و پاکدامنی و البته تعصب شدید همشیره ها به شعائر دینی بالاخص حجاب تردیدی ندارم،اما...
اتفاقا اصل موضوع در همون تفسیر واژه جلباب نهفته ست،عرض من این بود که جلباب ابدا چادر امروزی نیست.خواهران گویا روی مانتوی چاک دار خیلی حساس اند، اما آخه واقعا چاک دار بوده من نمونه جلباب رو که با نظر بعضی از علما تهیه شده بود ...


سلام
1.بنده "ناموس خدا"هستم و نه "ناموس"!
2.منظورتون "رفقاشون" بود دیگه،بله؟!
3.نباید هم تردید داشته باشید!
4.مگه ما گفتیم جلباب همون چادر امروزی هست؟!عرض ما این بود که جلباب مشخصاتی داره که به مانتوی چاک دار شبیه نیست!
5.جهت اطلاع:تا جایی که من می دونم،مانتوها مدت هاست که دیگه چاک ندارن!!!
سلام
هه هه خندیدییییییییم
بابا چیه جدی گرفتین این "نقی" شوخی کرده می خواسته حرصتونو دراره. ما هم کلی خندیدیییییییییییییم

دارم میرم تو حالت افسردگی و کم کم کما!! آخه یه ترم فعالیت نداشتن خیلی سخته!!!!!!!!!! که البته هیچ ربطی به چادر نداره!!!!!!!!!!!
بهتره از این نقی می پرسیدین که نظر علمای آزاده! یعنی کیا و مدرک رو کنه؟!!!!!!


سلام
پس زنده ای!خدا رو شکر!
شوخی با حجاب حضرت زهرا؟؟؟!!!
فعالیت نداشتن؟!هه هه!
خودت ازشون بپرس!
... رو در نمایشگاه مد و لباس تهران دیدم،دقیقا چاک دار بود ولی خب اینقدر گشاد بود که چاک اصلا دیده نمی شد،مسئولین اونجا می گفتن برای درست ایستادنش لازمه.این نوع لباس هم همون نظر شما رو تامین می کنه و از نگاههای مسموم(!) مصون نگه می داره(البته خوبه که دچار خود شیفتگی نشید و فکر نکنید همه منتظرن ظاهر بشید تا وجبتون کنند!)در مورد بحث خ ناموس در مورد پنهان شدن حضرت زهرا...


نمایشگاه مد و لباس تهران بالاتر از کلام خداست؟؟؟
بنده در جواب کامنت اول شما عرض کردم که چاک باید ارتفاع مشخص داشته باشه.
همین که میگید حجاب حضرت زهرا گشاد بوده،یعنی بیشتر شبیه چادر بوده تا مانتو!
درست حرف بزنید آقای محترم!وجب کردن یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نگاه های مسموم اونقدر زیاد شده که نیازی نیست دنبالشون بگردیم!هرچند تاکید می کنم این نگاه ها جنسیت نداره!
...از دید مردان: ببینید خواهران! داستان ها و اتفاقات مختلف را باید با ظرف زمانی خودش در نظر گرفت، زندگی در جمع عربی که تازه از بند بدویت و جهالت رسته و به زن به عنوان کالای جنسی نگاه می کنه و دنبال تمتع خودشه این نوع رفتار رو می طلبه ولی امروز... به قول مرحوم شریعتی نباید زنان ما شبیه کلاغ سیاه رفتار کنند.اگر اون حضرت در زمانه ما زندگی می کردند حتما یکی از فعالین سیاسی،اجتماعی و از فعالین حقوق زنان می بودند.


بله که اتفاقات زمان مخصوص به خودش رو داره اما حجاب یکی از دستورات قرآنی محسوب میشه و قرآن هم مختص زمان خاصی نیست!
فکر نمیکنم نیاز باشه توضیح بدم نیازهای انسان به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم میشن. اصل حجاب جزء نیازهای ثابت و شکل اون جزء نیازهای متغیر هست.
حضرت زهرا در هر زمانه ای جزء فعالین سیاسی،اجتماعی و ... بودن.
شکی هست؟!
...البته من زن نیستم و # نمی خواهم زن باشم# ولی خب اونطور که به نظر میاد کار کردن با این چادرها خیلی باید سخت باشه حداقل با خواهران غیرچادری می تونیم مقایسه کنیم.
فکر می کنم استفاده از چادر نه یک باور که برای خیلی ها به یک عادت تبدیل شده!


بنده هم مصرا معتقدم که شما زن نیستید و نمی خواهید زن باشد در عین اینکه مرد هم نیستید و نمی خواهید مرد باشید!!!
ما با چادر کار نمی کنیم که حالا بخواد سخت باشه یا نه،ما با چادر "زندگی" می کنیم!
برای خیلی ها عادت شده،بله.اونم بخاطر بعضی فشارهای بی دلیل و تعصبات خانوادگی و باورهای غلط جامعه است اما هنوز خیلی زیادن اونهایی که چادر رو بخاطر اصل چادر بودنش،به عنوان حجاب انتخاب کردن و ازش استفاده می کنن.
در ضمن خ ناموس:
از هماوردی ها و رشادت ها و جان بر کفی های شما در ساختمان مذکور والبته عاقبت کار! چیزهایی هم به گوش ما رسیده.


کارهایی که من اونجا انجام دادم،اینا که شما گفتید،نبود!
عاقبت کار من در اون ساختمان به شما هیچ ارتباطی نداره!
به گوش شما نرسیده،شما خودتون اونجا مشاهده کردید!!!
قصد بر آن بود که یک بحث طلبگی داشته باشیم اما میزبان محترمه این غار ، پا فراتر گذاشته و به بی ادبی و فحاشی متوسل شده اند.
واقعا متاسفم...
از مخاطبین گرامی هم معذرت می خوام.
پایدار باشید


بحث طلبگی شما اگه بحث بود که تحت هر شرایطی پاش می ایستادید!
دلیل رفتن شما بخاطر اینه متوجه شدید شناسایی شدید.
در تمام دفعات قبلی و تمام اسم های قبلی هم تا متوجه شدید من شناختمتون،در رفتید!
چشم و گوش بسته ها هستن که اینجا رو صرفا غار می بینن.اینجا "کهف دلتنگی ها"ست!
بی اادب و فحاش اون کسی هست که ... (الله اکبر)
متاسف باشید.
براتون خوبه!
فقط به این دلیل جواب کامنتها رو دادم که این بار مسئله،مسئله شخصی من نبود وگرنه هنوز هم همون برخوردهای قبلی رو از من میدیدید!
میگم نکنه این آقا نقی فرزند برومند "عمو پنجلی " باشه؟!!!!!!!!


حیف اون "نقی"!!!!!!!!!!!
سلام
ناموس جون این نقی اگه نه مرده و نه زن،پس دقیقا چیه؟!


سلام
مشکل همین جاست که "زن" و "مرد" رو تو همین چیزهای معمولی که می بینیم، تعریف می کنیم.
برای رهایی از همین هاست که من "می خواهم زن باشم"!
شما؟
با مطلب " در باب حوادث اخیر، گذر زمان حلال مشکلات است؟" آپم


خدمت می رسم.
این وب تو دیگه داره میره روی اعصاب من!!!!!


من واقعا عذرخواهم!!!
ولی نمی فرمایید چرا و چطور؟!
مشکل دلنوشته هاست؟کامنت هاست؟نوع جواب دادن منه؟چیه خب؟!
در ضمن شما؟
سلام
متاسفم که علما و بزرگان این کشور و دین هم حرف بزنند بعضی هستند که اونی رو می شنوند که خودشون می خوان نه اونی که بزرگان می گن.
جناب نقی فکر کنم شما منکر این هستید که الان هم کمی از دوران جاهلیت نداریم و یا حریص های از خدا بی خبری هستند که به زن به همون چشمی که گفتید نگاه می کنند. متاسفم براتون! چشم سر نمی خواد دیدن این ها، البته توقعی هم نیست از کسانی که حتی حق چشم سرشون رو هم ادا نمی کنند. پیشنهاد من اینه که اگر خدا رو به خدایی و حضرت محمد رو به رسول خدایی و حضرت علی رو به مقام ولایی قبول دارید یک بار هم که شده برید حرف ها و البته رفتارهاشون رو دقیق بخونید و با نگاه جامع و کاملی بهشون نظر بندازید. ببینید که کجا و کی در مورد حجاب چه ها گفتند. همین رو که تشریف بردید نمایشگاه تهران و به چاکِ به حساب مانتویی که بهتون نشون دادند که جلبابه توجه داشتید گویای جهالته. عذرخواهم ولی از چیزی که نمی دونید دم نزنید، مقایسه تون هم هروقت تموم شد بفرمایید بگید خانم های مانتویی چه کاری می تونند انجام بدن که چادری ها نمی تونند؟(این هم تاکیدیه بر جهالت)مثلا دوچرخه سواری؟! یا جولان و عرض اندام توی خیابون؟(البته من مانتویی هایی رو می گم که بیش فعالند)
خدا رو صدها هزار مرتبه شکر که چادرمون ما چادری ها رو از انجام دادن این فعالیت ها منع می کنه، صدها هزار مرتبه شکر!
دلم پرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررره ناموس خدااااااااااااااااااااااااااااا!!!


میثاق من
با این موافقم که الان هم گاهی به زن به چشم یه کالا (حالا هر نوعش)نگاه میشه و این رو آمار بالای اغفال زنان و دختران،فرار اونها و بعد هم تجارت باهاشون نشون میده!
برای منم سواله که غیر چادری ها چکار میکنن که چادری ها نمیتونن!البته باید رو این بحث کنیم که بی حجاب ها چکار میکنن که با حجاب ها نمیتونن!اینجاست که عیار هر کس به دست میاد که معتقده حجاب واقعا مصونیت هست یا محدودیت!
بله.خدا رو شکر به قدر بی نهایت.
درکت می کنم میثاق جان اما لطفا تحمل کن و صبر.
روضه خونی هات برای خودم که یادت نرفته؟!!!
ما به جبهه آمدیم تا به جهانیان نشان دهیم که پیرو واقعى و صدیق حسین‏بن على (ع) هستیم و نداى رهبر گرامى را لبیک گوییم و مرگ را شرافتمندانه در آغوش بگیریم .

فرازی از وصیتنامه شهید
نصرت الله اکبرى

+

سلام

چند بار سرزدم نمیشد براتون نظر بزارم

در هر صورت ممنون که سر میزنید


سلام
ممنون.
وظیفه است.
سلام
ممنون از حضورت.
وبلاگ مفید و ارزنده ای داری .
فرصت پیدا کنم با افتخار لینک میشوید.


سلام
خواهش می کنم.
ممنون از نظر لطف شما.
من هم لینکتون می کنم.
سلام خواهرم/برادرم
من از اهالی دیار عشقم....
عشق یعنی یه پلاک که زده بیرون از دل خاک....
برای حمایتت لینک نمودم اما خدا حامیت باشد


سلام
از "ناموس خدا"مشخص نیست که بنده خواهر هستم؟!
ما نیز هم!
متشکرم.بنده هم لینکتون می کنم.
سلام عزیزم
دیشب گذاشتم بعدش مختار شروع شد کارم نیمه تموم موند.گفتم صبح میگم.
اینم از لطف شماست ک منت گذاشتی اومدی


سلام
بعله!این مختار زندگی رو از همه گرفته!
من که نگاهش نمیکنم.
ممنون که اومدی.اومدن من هم وظیفه است و نه لطف!
۱۰ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۱:۱۶ میلاد نویدپور
سلام و درود بر شما
مطلب شما آتش به دل می زند خیلی قشنگ بود.
اما تولد دوست گرامی را هم تبریک می گوییم.
ولی در مورد بحث کامنت های آقا نقی هم باید بگویم که حجاب منظور چادر نبوده. بنده هم با چادر سیاه مخالفم. ولی به دلایلی که هم می دانیم تنها حجاب موثر در جامعه کنونی ما چادر است. کاش تمام خانم ها خودشان را ناموس خدا می دانستند تا فکر نمیکردند همه با دید منفی به آن ها نگاه می کنند.


سلام علیکم
سپاس از نظر لطف شما.
منظور از دوست گرامی،دشمن جدید است؟!!!
بنده هم معتقدم جلباب چادر نیست اما قبول دارید همین جلباب بیشترین شباهت را با چادر دارد و نه مانتوی چاک دار؟!!!
"همه" دید منفی ندارند اما "خیلی ها" هستند که اینگونه اند!به دور از شما البته!
۱۰ ارديبهشت ۹۰ ، ۱۱:۲۵ میلاد نویدپور
روی تابلوی منطقه اروند نوشته بود: باید ببینیم چه کردیم که مولای ما خیمه را به خانه ی ما ترجیح می دهد.
ببخشید دیر جواب دادم نظر قبلی ام یادم رفته بود.


واقعا بسیار زیبا بود.
دیر هم مورد قبول است.سپاس
سلام با همت آنلاین 313 بروزم

1-
سفیر ولایت دکتر محمود احمدی نژاد: خاکریز حضرت آقا را نشانه رفته اند

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-32.aspx


2-
حمله به مشایی و هراس از محبوبیت دولت

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-31.aspx

3-
آغوش گشوده مولا تو را می خواند.

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-30.aspx

4-
دکتر حسن عباسی در لباس رنجری+عکس

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-29.aspx

5-
روایتی دیگر از خروج هنرمندان متعهد هنگام سخنرانی مشایی / از 50 نفر تا 3 نفر

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-28.aspx

6-
آقای شریعتمداری! به کجا چنین شتابان!

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-27.aspx

7-
مکتب ایران به ابتکار چه کسی بود؟

http://hemmatonline313.blogfa.com/post-23.aspx


خدمت می رسم
سلام عزیزم
حالتو این روزها درک می کنم:
یا مولا دلم تنگ اومده
شیشه دلم ای خدا زیر سنگ اومده!
با قلب شکستت من رو هم دعا کن


سلام
کاش درک نکنی ولی چرا اینجوری شدی؟!!!
دعات می کنم.
سلووووووووم
اصولن از چیزایی که مینویسی سر در نمیارممممممممممم
یه سر بیا وبمم
حالم گرفتسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس


سلام خانم
چرا آخه؟!!!
خدمت می رسم اما باید خوب باشی!
سلام.
1-ادرس ویلاگم تغییر کرده...البته خیلی نه..فقط به جای میهن بلاگ بلاگفا شده،دلیلش رو در ادامه مطلب بخونید.
2-روز پنجشنبه منتظر حضورتون هستم برای اطلاع بیشتر بیاین خودتون بخونید ببنید چه خبره..


سلام
بلاگفا که به درد نمی خوره!!!چرا اومدی؟!
خدمت می رسم.
تو ای معنای احساس وتبسم


تورا چون عطرگلها دوست دارم

برای لحظه های با تو بودن

هزاران بار من جان می سپارم


سلام

به روزم


سلام
خدمت می رسم.
سلام

ممنون از حضورتون


سلام
خواهش می کنم.وظیفه بود.
سلام
ایام شهادت حضرت زهرا بر شما تسلیت باد.
شما لینک شدید .منو با اسم لحظه هایی که "تو"هستی لینک کنید .ممنون


سلام
بر شما هم تسلیت.
سپاس.
چشم.
مگر نه اینکه زندگی از شهادت آغاز می شود ؟ از حضور در محضر شهید؟
حالا، ماییم و این روزها که می آیند و بوی زندگی را با خودشان می آورند ...
این روزهای خوب که وعده تنفس در هوای بهشت را به دلهایمان ارزانی کرده اند ...

دوست نداری به استقبال کاروان شهدا بروی؟!
دلت نمی خواهد که عطر و بوی همراهی با شهدا را به وبلاگت هدیه دهی؟!

کد لوگوی حمایتی از تدفین شهدای فاطمی دانشگاه فردوسی مشهد، قدم کوچکی است برای این همراهی ...

با قرار دادن کدها در وبلاگ خود، به جمع استقبال کنندگان از کاروان نور بپیوندید ....

(لطفا اطلاع رسانی کنید - التماس دعا)


به روی چشم
سلام آپم...


سلام
خدمت می رسم.
سلام علیکم
شهادت حضرت زهرا تسلیت و قدوم شهدا به شهر مشهد تهنیت ...

با اینکه اصلا نه توان و نه قوت به روز شدن بود اما شدیم ...

گرچه دل خون از بحرین داریم ...

با مطلب مصاف شیر و روباه(قیاس دو نظریه پرداز انقلابی، دکتر شریعتی واستاد مطهری) به روزم

حتما بیاید . در این مطلب به شدت عقایدم بیان شده در هدایت آن کمک کنید


سلام
خدمت رسیدم!!!
زودتر اقدام به اطلاع رسانی بفرمایید،به گمانم نیکوتر خواهد بود!!!
من نمی گویم چه شد، گویند در چشم علی
خیل دشمن بود پیدا، "فاطمه" پیدا نبود...!

التماس دعا


من این بیت رو خیلی دوست دارم.
سپاس.
محتاجم بسیار
سلام بر سیمای عزیز..
ممنون که دعوتم را پذیرفتید و مهمان خانه ام شدید..قدم هایت گلباران..
به خاطر اینکه اسم وبلاگ موردد پسند دوستان واقع نشد.. نام وبلاگ تغییر کرد..ا.
.
.
.
منتظر حضورت پرمهرت هستم..
در پناه حق..


سلام دوست عزیز
خواهش می کنم.وظیفه بود.
اسم که عالی بود به نظر من!
خدمت می رسم.
سلام.
فردا ساعت 5 در بلوار سجاد روبه روی مسجد سجاد مراسم نمادین تشییع شهدای بحرینه...
ولی متاسفانه کمتر کسی پیدا میشه که خبر داشته باشه...
من به هر کسی که میتونم میگم شما هم لطف کنید به هر کسی میتونید بگید..
این مراسم نباید غریب برگزار بشه...با حضورمون برای تاثیر بیشتر این مراسم کمک کنیم...


سلام
منم نمی دونستم.
چشم ولی تشییع نمادین هم جالبه ها!
سلام ...
خوب هستید..؟
نظری به شدت آشفته ام کرد و قلبم خیلی درد گرفت و تصمیم به حذف وبلاگ گرفتم..
حلالم کنید..
یادم می ماند که هروقت نت آمدم حتما خانه ی شما هم بیایم..
.
.
.
خداحافظ
التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج


سلام
شکر...
با یک نظر تصمیم به حذف وب به اون خوبی گرفتید؟؟؟
یه سر به گذشته وب من بزنید و ببینید اگه جای من بودید،چکار می کردید؟!
اگه قرار باشه نظرات باعث حذف وب ها بشن که دیگه اصلا نباید وب زد!مگه زمانی که تصمیم به راه اندازی وب گرفتید،فکر نکردید موضوع انتخابیتون چیزی هست که باید براش مبارزه کنید؟!
اینجا منزل خود شماست.
پایدار باشید.
سکوت، غرق سکوتی شهید گمنامم!


حرفی ندارم...
سلام
1.عالی بود
2.عالی بودی
3.از پررویی نقی خوشم میاد.اینکه هر بار شناسایی میشه،از رو نمیره.
4.حتما یه هیزم تر بهش فروختی که این همه دشمنی داره.
5.چطوری؟
6.درست میشه حرص نخور.
7.تموم شد
8.بای


سلام
1.خواهش می کنم.
2.ایضا!
3.اینم یه جورشه دیگه!
4.من اگه هیزم تر داشتم،به تو می فروختم!!!
5.شکر.
6.کاش...
7.خوبه!
8.به سلامت
درود
مهمانت بودم.
بااین نوشته های شما می بالم، امیدوارم که همیشه پویا وفرزانه باشید.
نظرخاصی ندارم وفقط برای بهبودی هرچه بیشتر وبلاگت وتوانایی وموفقیت خودت دعا میکنم.


سلام
خوشحالم.
شما با نوشته های من می بالید؟؟؟
سپاسگزارم.
واقعا...
برات خوبه...
ادامه بده...دیدی شد...
یه کم فکر کن دربارش...!!!؟؟؟...!!!؟؟؟...!!!؟؟؟؟...


چی برام خوبه؟؟؟
فکر می کنم ولی نمیدونم به چی باید فکر کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نجوا کن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی