می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

دنیــاى فاسـدِ غـــرب خـواســت بـروزِ زن را، شخصیتِ زن را در روش‌هاى غلط و انحرافى که همراه با تحقیرِ جنسِ زن است، به زور به ذهنِ دنیا فرو کند. زن براى این‌که شخصیتِ خودش را نشان بدهد، بایستى براى مردان چشم‏‌نواز باشد. این شد شخصیت براى یک زن؟! بایستى حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه‏ گرى کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیمِ زن است یا تحقیرِ زن؟ این غربِ مستِ دیوانه‌ی‏ از همه جا بی‌خبر، تحتِ تأثیر دست‌هاى صهیونیستى، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد؛ یک عده هم باور کردند. عظمتِ زن به این نیست که بتواند چشمِ مردها را، هوسِ هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخارى براى یک زن نیست؛ این تجلیلِ زن نیست؛ این تحقیرِ زن است. عظمتِ زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفافِ زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده‌است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزتِ مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساسِ تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جاى خود به کار ببرد، آن تیزى و برندگى ایمان را هم در جاى خود به‌کارببرد. این ترکیبِ ظریف فقط مال زن‌هاست؛ این آمیزه‌ی‏ ظریفِ لطافت و برندگى، مخصوص زن‌هاست؛ این امتیازى است که خداى متعال به زن داده‌است.

ولی امرم،امام خامنه‌ای (حفظه الله)
-----------------------------------------------
این وبلاگ کهفِ دلتنگی های من است.
این‌جا حرف‌هایی را می‌نگارم که مرا به تعالی برساند و امید که سایرین را نیز! هرمِ این نگاره‌ها شاید قندیل‌های جهل و غفلت را ذوب بتواندکرد...
"می‌خواهم زن باشم"
آن‌گونه که "زهرا" بود...
و این آرمانِ من است!

آن‌چه گذشتــــــــ
لطفـــــ دارد خواندنشان

بیا خودمان را تحریم کنیم! (1)

سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ق.ظ

در حمایت از موج وبلاگی "حجاب،وقتی زنها مهربانتر می شوند"

روی سخنم در این سیاه مشق با آنانی است که به ارزش ها پایبندند،

در عین اینکه نمی خواهند در جامعه مرتجع قلمداد گردند.


چند سال پیش برنامه ای در شبکه 1 پخش شد که گزارشی بود از نحوه تولید و فروش مانتو.

مانتوهای تنگ و کوتاه با آستین های آب رفته در سرتاسر فروشگاه موجود بودند و مانتوهای متضاد آنچه شرحش رفت،در انتها و در واقع آن پشت ها!!!

گزارشگر علت را جویا شد و مدیر فروشگاه چنین پاسخ داد که تقاضا برای مانتوهای بلندی که تنگ هم نباشد، بسیار کم است و البته آنکه لزومی نیست در معرض دید مستقیم مشتریان قرار گیرد!

تفاوت در قیمت ها بسیار جالب توجه بود.

مانتوهای دسته اول حدود 20-16 هزار تومان و مانتوهای دسته دوم حدود 35-30 هزار تومان!

که البته دلیل این تفاوت هم به همان بحث عرضه و تقاضا ارتباط می داشت.

حال هیچ می اندیشی اگر من و تو هم که خود را جزء قشر مذهبی جامعه می شماریم،از مانتوهایی چنین استفاده کنیم،همان تقاضا را به چه میزان فزونی بخشیده ایم؟!

به بهانه چادر نمی توان چنین همسویی با کاروان بی حجابی را توجیه کرد!

چادرت اگر همان چادر ساده متعارف باشد،لاجرم جلوباز است و یقیناً این احتمال صفر نیست که مانتوی به مد آمیخته ات گاهی در معرض نگاه نامحرم قرار گیرد.

دست هایت هم مدام زیر چادر نیستند و تو ناگزیری به استفاده از آنها.

حال اگر آستین مانتو کوتاه باشد،تکلیف چه خواهد بود؟

ساق دست را بهانه نکن!

ساق دست تنها آنچه را که باید،از نامحرم می پوشاند،لیک به دست می چسبد و حجم ساعدت را از تیررس هیچ نگاهی خارج نمی گرداند.

مادر (س) –که بهانه خلقت نسوان بود و ناموس خدای سبحان- حتی برای جنازه خویش چنین نگاهی را روا نمی دانست،اگرچه خود وقوف کامل داشت نگاه همان چند نامحرمی هم که بنا بر وصیت خودش مجاز به شرکت در مراسم تشیع پیکر اویند،پاک تر از آن است که بر او دوخته گردد!

حال تو که میراث همان مادری و می دانی شمار آنها که "فی قلوبهم مرض" در حوصله عدد نمی گنجد،چرا خویشتن را از گزند نگاهی چنین مصون نمی داری؟!

آنچه از نظر گذشت،در خصوص مردان هم مصداق می پذیرد.

بزرگوارم...

تو می توانی خوش تیپ باشی اما لباست کوتاه نباشد و به تعبیر امیر قلعه نوعی پیراهن برادر کوچکترت را نپوشیده باشی!

تو می توانی خوش تیپ باشی اما لباست تنگ نباشد و بین دگمه هایش قاب پرانتزی خودنمایی نکند!

تو می توانی خوش تیپ باشی اما لباست چراغ نباشد و زننده ترین رنگ های جعبه مداد رنگی ات را انتخاب نکنی!

تو می توانی خوش تیپ باشی اما لباست آستین مناسبی داشته باشد و بازوهایت را –که الحق تهوع آورند!- از نامحرم بپوشانی!

همه آنچه معروض افتاد،تذکاری بود در باب اینکه "باید کاری کرد"!،اما "چه باید کرد"؟

در کلامی مختصر شاید بشود گفت: "آب در آسیاب دشمن نباید ریخت."

بیا به اندازه سهم خودمان تقاضا را برای البسه ای چنین کاهش دهیم،شاید که به همین اندازه عرضه هم سیر نزولی یابد.

وقتی مانتوی تنگ و آستین کوتاه پوشیدی و با چادر و ساق دست توجیهش کردی،فرداروز نمایش مانتوی زیبایت، چادر و ساق دستت را توجیه خواهد کرد.

وقتی لباست -آنقدر که شایسته است- گشاد و بلند نباشد،فرداروز –به بهانه قاعده تن بودن- تنگ و کوتاه خواهد شد.

و این انحراف است!

یقین بدان دشمنی که شبیخون فرهنگی را سالها پیش از این آغاز کرده است،انحراف تو -جوان مذهبی این مملکت شیعی- را در رأس برنامه های خویش دارد،تا ولو به بهانه حجاب پول بریزی به کام دشمن و شکمش را روزاروز فربه تر کنی!

بیا هم گام و هم نفس شویم و استفاده از هر گونه پوشاک و البسه ای را که به سست شدن پایه های ارزشی مان می انجامد،تنها بر شخص خود تحریم کنیم.

شاید در نگاه خرد این گام بسیار کوچک باشد و بدون تأثیر،اما در مقیاس کلان بسیاری از میزان تقاضا می کاهد.

عرضه انبوه این گونه کالاها،راه را برای آنانی هموار می سازد که پای ایمانشان در این مسیر می لغزد.

بگذار نباشد که نپوشند!!!

در جامعه امروزین ما بسیارند مذهبی هایی که شاید به این دلیل که از سوی دیگران مورد تمسخر و استهزاء قرار نگیرند که مرتجع اند و عقب مانده،از همان لباس هایی استفاده می کنند که تولید دشمن است و در زمره سفارش های دین نمی گنجد.

تنها یک لحظه اندیشه کن کاهش روزاروز آستین ها می توانست آیا انجام پذیرد،اگر در همان مقطع زمانی ابتدایی ورود چنین کالاهایی به بازار –با تحریم های شخصی- تقاضا را به حداقل ممکن می رساندیم تا هم عرضه بیش از اندازه سال های آتی را مانع شویم و هم موجب کوتاه و کوتاه تر شدن مدام آستین ها نگردیم؟

بیا خودمان را تحریم کنیم!


پ.ن1: این نخستین گام است.گام های بعدی با موضوعات دیگر،انشاالله در پست های آتی...

پ.ن2: بزرگواران عنایت دارند که "قاب پرانتزی" تعبیری است اغراق گونه!هر گونه لباسی که تن در آن آزاد نباشد، در زمره تنگ محسوب می گردد.

پ.ن3: این نخستین باری است که قصد دارم این حرف مانده در گلو را بازگو کنم:آقایان محترم!لطف بفرمایید بحث پوشش را در رابطه با خودتان جدی بگیرید!بنده به شخصه چندین بار –هم در مذهبی(نما)ها و هم در غیر مذهبی ها- چیزهایی دیده ام و واکنشم تنها این بوده است که به طور کاملاً آنی و بدون ذره ای تردید یا چشمانم را بسته ام و یا نگاهم را به سویی دیگر چرخانده ام!بماند که چقدر هم به لحاظ روحی بهم ریختم!باور بفرمایید ما هم آدمیم و نامحرم البته!

پ.ن4: آقایان ایراد نکنند که پ.ن3 در خصوص بانوان هم مصداق می پذیرد.عنایت دارید که بنده حرفم را در هزار و یک لفافه بیان کردم و اصل قضیه بسیار قبیح تر از آن است که بشود در دنیای واژه ها معادلی برایش یافت!!! لذا یقین بدانید به طور 100% نخواهید دانست چه می گویم!آنچه که در پ.ن3 ضرب سخن من است، -به دلیل تفاوت های ساختاری پوشش زن و مرد- ابداً در بانوان امکان پذیر نیست.اینکه برخی پوشش های بانوان موجب آزار آقایان می گردد،سخنی است صحیح،لیک این موضوع به هیچ وجه ارتباطی به این پست ندارد.(روی سخنم با...)لطفا در کامنت ها چنین اعتراضی را مطرح نفرمایید که وارد نیست!

نجواها  (۶۰)

۲۷ تیر ۹۱ ، ۰۷:۵۱ ر.ا(فدایی اسلام)
سلام

خیلی خوب!
خصوصا:
"تو می توانی خوش تیپ باشی اما لباست چراغ نباشد و زننده ترین رنگ های جعبه مداد رنگی..."

چندی یش به خانمی که مانتوی قرمز(!!!)و کفش قرمز(!) و عینک دودی قاب قرمزی(!) زده بود با سایر مخلفات قرمز(!) _ نزدیک دانشگاه جولان می داد_ تذکر دادم.یک نگاه عاقل اندر فقیهی(!) کرد و...
با خودم گفتم:غرب ذائقه زیبایی شناختی ما رو هم تغییر داده ها!
موید قرآنی :" زین لهم الشیطان اعمالهم"!!!
فتامل!


سلام
خیلی ممنون.
البته این تذکر در متن ابتدائا به آقایان برمی گشت،هرچند تذکر جنسیت برنمی تابد.منظور بنده هم در کل دو جنس زن و مرد بودند.
این خانم را به گمانم رهایش اگر می کردند،خود عینک را هم قرمز می زد!
این جمله با خود گفته تان زیباست!واقعا سوال است که زیبایی را در چه می بینیم!
سپاس از حضورتان
تو می توانی خوشتیپ باشی اما زهرایی ...
پستتون حرف دل بود و البته وصف حال امروزه ی جامعه؛
واقعا پیدا کردن مانتو مناسب معضلی است؛کشیده ایم ...
+رسیدن به خیر



چادری ها زهرایی نیستند،اگر...
مانتوی مناسب و در چهارچوب سارش های دین خیلی کم نیست اما گفتم خیلی از مذهبی ها هستند که به بهانه امروزی بودن(ولو با حجاب) آب در آسیاب دشمن می ریزند.
50% پست بنده به بانوان ارتباط می داشت اما کاش برای 50% باقیمانده هم نظر می دادید!
به هر حال متشکرم از حضورتان
+رسیدن چه کسی؟!!!بنده؟!کجا بوده ام مگر؟!
(شاید هم منظورتان این است که بنده باید به شما بگویم!!)
سلام دوست عزیز
ممنون از تشریف فرمایی تون
من جواب نظرتونو تو وبم دادم اگه تمایل داشتید تشریف بیارید
در ضمن مطلبتونو خوندم جالب بود
یا حق



سلام
خواهش می کنم.
خدمت رسیدم و جواب دادم.
ممنونم.
خدائیش این وضع حجابی که پیدا شده واقعا ناراحت کننده است . همین دیروز بود که منم داشتم با خونواده در باره اش حرف میزدم. گفتیم امر به معروف نمیشه . گفتند کی جرات میکنه ؟؟؟ پشتوانه محکمی نیست برای این کار. مامانم میگفت : خانم فلانی سال هفتاد و چند به یه خانمی تذکر داده طرف آنچنان سیلی محکمی بهش زده که عینکش پرت شده وسط خیابون . به اون یکی گفتند خانم روسری تو بیار پایین . طرف وسط خیابون روسری رو از سرش برداشته و گفته آوردم پایین .
خیلی دردناکه . خیلی . که تو حتی نتونی از ارزشهای وطنت دفاع کنی. تاسف میخورم وقتی میرم آرایشگاه می نالند که میشه چی موهاتو درست کنی همه اش زیر روسری .... گاهی به همسری میگم بچه من چطوری میخواد فردا توی این جامعه زندگی کنه !!!!
میگه با زور نمیشه جمعش کرد . قبول ولی تو رو به خدا بگویند چطوری میشه جمعش کرد ؟؟؟؟ اینایی که اینطور لباس می پوشند توی خیابون فکر نمی کنند اگه یک نفر فقط یک نفر رو به گناه بیاندازند چه عقوبتی دارند ؟؟ خب هر کی یتوی خونه اش خودشو درست کنه و لذت ببره . هیچ میدونند با این کار اساس بعضی زندگی ها از هم می پاشه .
هر کی میره خارج میاد و میگه اونجا جوونها اصلا آرایش ندارند . فقط مسن ها کمی آرایش می کنند . بعد جوون مملکت ما خودشو کرده بازیچه دست اونایی که دنبال تغیرر فرهنگ ما هستند . دردناکه . خیلی هم دردناکه .



سلام
جداگانه جوابت رو میدم.
۲۸ تیر ۹۱ ، ۰۹:۲۳ ازحضور تا ظهور...
سلام برمصداق یک ناموس خدا
واقعا احسنت.معرکست.میتونم بگم حق عنوان وبلاگت بیش از همیشه ادا شد
در ادامه حرفات ، یه مشکلی هست اونم اینکه برای پیدا کردن مانتویی مناسب ارزش هامون که "شیک" هم باشه خیلی باید مغازه ها رو متر کنیم.مانتوهای مذهبی و شیک خیلی کمیابند.دو کشور اسلامی پیدا کردن مانتوی اسلامی و زیبا خیلی سخت شده.
خدا کنه مانتو فروشی ها به این درک برسند که فروختن مانتوهای ناجور به افراد مساوی با پول حرام.چرا؟ چون درگناه سهیم شدن چون در فساد جامعه شریک شدن...
بازم ممنون.التماس دعا در پناه خدا



سلام
متشکرم از نظر لطفت...خدا که که همینطور باشه.
شیک پوشی دروازه ورود به منجلابی هست که تو این پست گفتم!من حدیث شناس نیستم.ادعا هم ندارم خیلی حدیث می دونم(واقعا هم نمی دونم)اما تا به حال ندیدم اهل بیت توصیه کنن شیک بپوشین!تا جایی که دیدم،گفتن آراسته باشید!و این آراسته بودن با شیک بودن خیلی متفاوته! چه اجباری برای شیک پوشی هست؟اصلا شیک یعنی چی؟
من تا به حال مانتوی آستین کوتاه نداشتم!شاید چند باری قدش یه ذره کوتاه بوده باشه،اما آستین همیشه اندازه بوده.فکر هم نمی کنم که خیلی ساده پوش باشم.منظورم اینه که مانتوهام نشده که فقط پارچه خیلی معمولی بوده باشه و هیچی نداشته باشه.گاهی تزئینات مختصری هم داشته اما هیچ وقت برای پیدا کردن مانتو بازار متر نکردم!باید دقت کرد که از کجا خرید میشه.
ممنون که اومدی
سلام
ضمن عذرخواهی، هرچه اندیشیدم نفهمیدم که چه دیده اید که علاوه بر آن که نیاز به غض بصر داشته، از نظر روحی هم بهم تان ریخته...!
البته احتمالا این نفهمیدنم به دلیل عدم شناخت از جنس مخالفم است...
یعنی فکر نمی کنم به طور مثال آستین کوتاه پسری (ولو خیلی کوتاه باشد) از نظر روحی کسی را به هم بریزد اگر چه که هم کار آن پسر حرام است و هم نگاه دختر نامحرم به آن بازو.
تهوع آور بودن بازوی پسران را هم نفهمیدم چگونه می شود!!
May you explain more?!



سلام
1.اگر نفهمیده اید،لازم نیست تلاش کنید.
2.بنده نگفتم به آن صحنه زل زدم!!!نگاه ناگهانی حرام نیست!مواردی هست که خانمی از پیچ کوچه می گذرد و ناگهان صحنه بدی می بیند.کجای این نگاه حرام است؟!مواردی که بنده دیدم،مشابه این بوده است.
3.مطمئن باشید شناخت خوبی ندارید!
4.تهوع آور بودن را هم اندکی بیاندیشید،خواهید فهمید.
۲۸ تیر ۹۱ ، ۱۱:۱۳ ریحانه و علی
خداوندا

مرا واسطه عشق خود میان آدمیان کن

تا آنجا که نفرت است عشق را ارزانی کنم

آنجا که تقصیر وگناه است ببخشایم

آنجا که تفرقه وجدایی است پیوند بزنم

.

.

.

به نام بی نام او بیا تا شروع کنیم / در امتداد شب نشینیم و طلوع کنیم

مهم نیست چگونه، چطور و چند / به یک تلنگر ساده بیا تا رجوع کنیم

ببین که خاک چگونه به سجده افتاده / چرا غرور و تفاخر بیا تا رکوع کنیم . . .


سلام با پست جدید ( سجده ) منتظریم !



سلام
نظری نداشتید درمورد مطلبم؟
خدمت می رسم.
دوباره رمضان آمد ونمی دانم با چه رویی به مهمانی خدا خواهیم رفت

و چگونه گناهان و خطاهای خویش را خواهیم پوشاند

ولی نه!

میزبانمان آنقدر بزرگ و بخشنده است که هرگز گناهانمان را به رویمان نخواهد آورد

و بندگانش را باآغوش باز خواهد پذیرفت ومی بخشد.



بنای عفوت اگر نبود،
این همه در از چه روی گشوده ای بر ما؟
(علی اکبر بقایی)
سپاس از حضورتان
۲۹ تیر ۹۱ ، ۰۷:۴۳ آوای بی صدا
سلام دوست خوبم
درسته که حرفاتو در لفافه گفتی ولی در عین حال خیلی خوب یکی از معضل های بزرگ جامعه رو بیان کردی.
به خاطر این مطالب بسیار زیبایت و طرز بیان عالیٰ صمیمانه بهت تبریک میگم.
ان شاالله که وضعیت کشورمان که در حال حاضر ادعای اسلامی بودنش میرهٰ بهتر بشه.
آمین



سلام عزیزم
ممنونم از نظر لطفت.
انشاالله که همین گفتن ها مثمر ثمر باشه.
ما ادعای اسلامی بودن نداریم!ما اسلامی هستیم اما گاهی پامون رو کج می داریم.
۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۵:۵۹ خانومی و اقاییش
سلام
من هنوز به اون درجه ای نرسیدم که ساق دست هم غیر از حجاب بدانم""التماس دعا
لینک شدید چون وب خوبی است


سلام
وای!
این چه برداشت غلطیه که از حرفم داشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من کی چنین حرفی زدم؟؟؟
من گفتم آستین کوتاه مانتو رو نمیشه با ساق توجیه کرد چون برای سادعد تنگه!اما برای مانتوی آستین بلند،چون فقط کمی از مچ پیداست و ساق هم برای مچ تنگ نیست،مشکلی ایجاد نمی کنه.
ممنونم.
۳۱ تیر ۹۱ ، ۱۳:۱۷ ناموس خدا
در پاسخ به مهتاب:
سلام بانو
امر به معروف و نهی از حتی در جامعه امروز ما نشدنی نیست!این واجب دینی هم شرایط داره و هم مراحل که اگر رعایت نشه،اصلا نتیجه بخش نیست و حتی گاهی نتیجه عکس داره.اگر بخوایم مستقیم کسی رو به انجام واجبی امر کنیم و یا از حرامی نهی کنیم،طرف مقابل دقیقا در برابر ما جبهه می گیره که هیچ،ممکنه حتی باعث شه نسبت به دین بیشتر از قبل ذهنیت منفی پیدا کنه.
سلام
ظاهرا نظر بنده رو تأیید نکردید و من هم اومدم و گشتم جوابتونو پیدا نکردم !!!!!!!
خداوند یارتون


سلام
قرار بود نظراتمو تایید کنم.جواب شما رو که دادم و در وب هم بهتون اطلاع دادم،اما مسئله ای پیش اومد و نشد تایید کنم.
عذرخواهی می کنم.
سلام

ماه بندگی مبارکت،

التماس دعا


سلام
بر دوست خوبم هم مبارک.
حاجتت روا...
آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
همراهی خیلی از خانم های چادری با دیگران به بهانه خوشتیپی آفتیه که چند وقتیه دامنگیر شده . گاهی حتی به بهانه جذب دیگران ! غافل ازاینکه چادری ها نباید از ظاهر خودشون چیزی کم بگذارن . اگه واقعا درست قدم بردارن با ظاهر معقولتر هم میشه دیگران رو جذب کرد


الان یعنی به دلت نشست؟!
چند وقته که چه عرض کنم!خیلی وقته!
در پست های بعدی با موضوعی مشابه این از همین حجاب های جلب توجه کننده هم میگم.آخ که چقدر چندش آوره!
سلام، چطوری؟ خسته نباشی
طاعات و عبادات قبول
اول بگویم که احتمالا با مذهبی نمایانی از هر دو جنس برخورد کرده ای که با حجاب بی حجابیشان و شعارشان این چنین تو را اذیت کرده اند...
قبول دارم حرفهایی رو که گفتی!
ایضا خانم نیلچی زاده هم بر روسری های رنگی که دختران چادری می پوشند و کادری زیبا از آنها میسازد ایراد میگیرد چه رسد به...
قبول داشته باش که من لباسی می پوشم که در آن راحت باشم+متناسب با عرف باشد+خط قرمزهایی که با چادر برایم ایجاد می کند را حفظ کند+ از همه مهم تر حجاب کامل(آن حداقلی که اسلام برایم تعیین کرده است) هم داشته باشم
درست گفتی ها اما ای کاش مصداق نمی آوردی(با این مصادثق می شنام که اصلا یژگی هایی که گفتی ازش سر نمیزند).بنظرم رفتارها بیشتر از پوشش سبب جلب توجه می شوند و اگر بخواهیم سنت غلطی را حذف کنیم و یا سنتی بپا کنیم بنظرم باید اصلاحی در رفتارها داشته باشیم ابتدائاً و بعد...
مثلا همین طرح پیامکی خودن در مود حق الناس بنظرم حرکت بی نظیری است.


سلام
الحمدلله.
ایضا برای شما هم.
من روسری رنگی می پوشم،اما نه هر رنگی!پس با حرف خانم نیلچی زاده مخالفم!
برای چی مصداق آوردم که نباید می اوردم؟!
عزیز من!کجای حرف من میگه هر کی ویژگیهایی رو که من میگم داشته باشه،آدم خوبی نیست؟!چرا اینجوری برداشت میکنی آخه؟!
قسمت آخر حرفات که خب درست درسته.
تو در این حرکت بی نظیر(!) شرکت نمیکنی؟!
ممکنه منظورت این نباشه
ولی من این برداشت رو کردم و حق هر برداشتی را باید به خواننده داد مگر اینکه واضح بنویسد نویسنده
ساق دست و مانتو کوتاه و... برای یک خان چادری
قبل تر از پرستو شنیده بودم طرحت رو، شبیه این اما 40 روزه من و فریبا پارسال انجام دادیم ولی ظاهراً این کامل تره!
ولی من حرف خانم نیلچی زاده رو برای خیلی ها قبول دارم و حتی شنیده ام از خودشان که هدفشان چیست از این کار و قطعا نوع استفاده تو فرق داره پس باز هم میرسم به اینکه رفتارها ابتدائاً اصلاح شوند و بعد...
همین جا هم میخواستم بگم که بعضی مواقع خیلی از ما افراط میکنیم؟(البته ربطی به پست تو نداره، جون تو خود ما رو به چالش کشوندی!)مثلا یکی از دوستانم به کسانی که در جشن فارغ التحصیلی چادرشان را در آورده بودند و لباس فارغ التحصیلی پوشیده بودند لقب کشف حجاب را به این کار داده بود!!!اصلا انتظار نداشتم. درسته که کارشون درست نبوده ولی انصافا کشف حجاب هم نکرده بودن!!!بنظرم خیلی از ما اصول رو ول کردیم و به فرعیات چسبیدیم!!!
همین طوری گفتم!


سلام
روسری رنگی پوشیدن –اگه موجب جلب توجه نشه-چه مشکلی داره؟قبول دارم بعضی وقتا همین رنگها تو ذوق می زنه،اما اگه در انتخاب رنگ دقت بشه،من که مشکلی ندارم(چشمک)
دقیقا با این حرفت موافقم که اصول رها شده و فرعیات جاشونو گرفته.دلیلش هم دقیقا برمی گرده به بی توجهی های اولیه!
کاش نمی ذاشتیم...
سلام
بابا چرا می زنی حالا محترم؟!!
1.بنده نگفتم نگاه شما حرام بوده! عرض کردم آن پوشش موجب نگاه های حرام می شود (به طور کلی)
2.بنده خودم با اطمینان گفته بودم شناخت ندارم! تردیدم در این بود که دلیل نفهمیدن مطلب مذکور آیا این عدم شناخت است یا چیز دیگری...!
3. تلاشم برای فهمیدن به جایی نخواهد رسید مگر با توضیح فردی مثل شما... (و به همین منظور وبلاگی که در کامنت وارد کرده ام را ساختم تا شاید توضیحی که جایش در کامنت ها نیست بخواهید بدهید!!!!)
4. به نظرتان تقصیری دارم در نشناختن جنس مخالف (علی الخصوص در زمینه جنسی)؟!! چه طور باید شناخت به دست می آوردم؟!!
****************
راستی یک انتقاد: به نظرم مقداری لحنتان در مقابل نظرات مخالف یا برداشت های اشتباه تند است... (خواهشا باز جبهه نگیرید!!! عرض کردم: "به نظرم"؛ یعنی شاید اشتباه باشد...!!!!!!!!)


سلام
نمره بنده را در نقدپذیری در پست نظرسنجی ام بخوانید.بنده نقدپذیر هستم اما توهین پذیر نیستم!اصلا چه کسی هست؟!!بنده هم اگر بخواهم از این کامنت شما برداشت تند می کنم و می گویم لحنتان خوب نیست.حال خود شما چقدر مطمئنید که برداشت شما تند نبوده؟!بهرحال اگر برداشت تندی داشته اید،عذرخواهی می کنم.در عین اینکه تاکید می کنم خودتان دقت کنید که برای حرفهای قبلی تان در این کامنت "منظور" رسانده اید،پس کامنت قبلی واضح نبوده است.پس لحن تند بنده "تا حدودی" مجاز بوده است!!!
اینکه ان موضوع را نفهمیده اید،ربطی به شناخت از جنس مخالف ندارد اما اینکه بخواهید موضوع را کاملا روشن کنم،به این عدم شناخت ارتباط می دارد!
بنده هیچ جای حرفم انتقادی در این زمینه وارد نشاختم که نشناختن جنس مخالف مشکلی دارد!اتفاقا در بسیاری از موارد خوب هم هست.
راستی خودتان اگر دقت کنید لحن شما در قسمت قبل از ستاره ها و بعد از آن متفاوت است!ضمن آنکه کلا لحن این کامنت با کامنت قبلی متفاوت است!
۰۲ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۵۰ هیئت عشاق العباس
سلام
واقعا قالب وبلاگت خیلی قشنگ ای کاش می شد منم قالب وبلاگ تو را داشتم .
از اون بهتر مطالب وبلاگت واقعا خیلی با مفهوم و زیبا است .
به نظر من شما برترین وبلاگ رو دارید .
من خیلی مشتاق تبادل لینک با وبلاگ شما هستم .
میشه یه لطفی بکنید و من رو با نام .:: کانون فرهنگی هنری مهدی موعود ::. لینک کنید .
هر وقت لینک کردید کافی خبر بدید تا شما رو لینک کنم .
من برای همه آرزوی موفقت می کنم .
ولی می بینم شما در اوج موفقیت هستید .
در هر حال انشاالله در تمام مراحل زندگی موفق باشید .
در پناه حق


سلام
قالب وبلاگ را که می توانید از وبلاگ اسکین کپی کنید."ای کاش" ندارد که!
برترین وبلاگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کوتاه بیایید لطفا!ترش می کنم ها!!!
در کل از نظر لطف شما سپاسگزارم.در فرصتی نزدیک هم وبتان را لینک می کنم.
سلام
طاعات قبول

نوشته ات قابل تامل بود... چرا که عموما چادر توجیه مناسبی برای هر نوع پوششی شده است

دعا کن


سلام
ایضا برای شما هم...
انشاالله نتیجه بخش باشه.
سلام رفیق
الان که متاسفانه خیلی از دختران مذهبی ما دچار این مشکل شدن و به نظرم میاد یک دلیلش برمیگرده به چادری بودنشون و مقید بودن به آرایش نکردن، میخوان این عقب موندگی شون رو از بقیه زنان جامعه (!) با لباس های زیر چادرشون مثل مانتو جبران کنند تا یک جورایی بگن ما هم بله!
در مورد آقایون هم اضافه کن اون شلوارهای لیِ تنگِ فاق‌کوتاهی که با رنگهای کمرنگ و پررنگ، خیلی زیاد جلب توجه میکنه ... واقعا چندش آوره ...
در ضمن مطالبی که در پانوشت نوشتی، اصلا در لفافه نیست ها!!


سلام
مقید بودن به آرایش نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا یکی از پستهای آتی درمورد همین آرایش کردن چادری هاست که نمی دونم چه مرگشون میشه اگه نکنن!!!
شلوار آقایون!
اخ که بگم مادربزرگم یه بار درمورد اون شلوارا چی گفت،فکر کنم سوژه بی نظیر خنده باشه!
اولا که هست!ثانیا اصلا نباشه!بذار بفهمن خب!چقدر ما دخترا باید تحمل کنیم رک و پوست کنده بهمون بگن فلا و بهمان؟!یه بارم ما به آقایون بگیم!
۰۲ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۰۹ ازحضور تا ظهور...
سلام سیمای یک ناموس خدا
نماز روزه هات قبول حق.آره خب منظور منم همون آراستگی و ظاهری متناسب با وقار و شأن بود.هدفم از به کار بودن واژه شیک این بود نه یه چیز جلف و جفنگ
ولی متاسفانه باید تو مشهد زیاد گشت. یادت میاد پارسال دنبال یه مانتو تابستونیه خوب و در شأن میگشتی؟
مغازه ها همیشه جنسای ثابت نمیارن . سودشون براشون مهم تره از سلیقه اقلیت جامعه.خدا کنه این اقلیت به حق ماه مبارک بشه اکثریت...
در پناه خدا


سلام
اون جایی که پارسال گشتیم،کلا 5-6 مغازه بیشتر در اون راسته نبود که مانتو داشته باشن.البته ما هم دنبال مانتویی می گشتیم که خیلی ارزون باشه!!!اما مثلا اگه در طلاب بگردیم،هیچ مشکلی پیش نمیاد.
مشکل مغازه ها رو موافقم.
سلیقه جامعه هم که داره به همون سمت میره
سلام رفیق
گل گفتی ، گاهی همین بچه مذهبی های خودمون طوری لباس می پوشن که دیگه فقط خدا حافظ چادرشون باشه که باد نبره !!
نکات ساق دستی رو خوب اومدی ، 2 هفته پیش بود تقریبا ساق دست توری دیدم !!
خانمی که می فروخت محجبه بود و حتی پوشیه زده بود ! گفتم شما دیگه چرا میفروشی ؟ گفت : اینکه چه جوری میخوان استفاده کنن به من ربطی نداره (!!!!)
بهش گفتم اینا که کاربردی غیر بیرون نداره و بیرون هم که معلومه وضعش ، گفت من مسئول بقیه نیستم !!
.
.
من میگم اول باید این مسئله که ما مسلمونیم و تو اجتماع کارامون به هم مربوطه و اینطوری نیست که ما هیچ مسئولیتی در قبال بقیه نداریم رو یه کم راجبش صحبت کنیم ، معضل داغونیه !
امربه معروف هم که قربونش برم !
راستی التماس دعا رفیق


سلام
درد من بیشتر سر اون ذهنیت منفی هست که درمورد دین در ذهن بقیه ایجاد می کنیم.
ساق دست توری؟؟؟ هه!
دیده بودم سر مچ تور داشته باشه اما اینجوریش رو دیگه نه!
با حرفت موافقم اما اضافه کن این رو هم که ما دین رو به نفع خودمون نشون میدیم.
این انحراف بزرگیه!
حاجتت روا...
تو کامنت بالایی برای روسری رنگی نوشتی ، مثلا من خودم مرجع تقلیدم آقای مکارم هستن
ایشون گفتن روسری رنگی زینته و باید پوشونده بشه ،


نظر هر مرجع تقلیدی محترم و برای من قابل تقدیره اما اولا مرجع من آقای مکارم نیست و ثانیا من به روسری رنگی اصراری ندارم اما روسری رنگی داریم تا روسری رنگی!!!
سلام !!
ما دختران سیبیلو؛ انجمنی تشکیل داده ایم و مایل به حضور شما هستیم...
حتما اهدافمون رو در قسمت راست بالای وبلاگ مطالعه کنید...
قول میدهیم با یک بازدید سیبیلو شوید...
ممنون میشیم اگر برامون نظر بزارید...
www.dokhtarhayesibilo.blogfa.com


سلام
بله؟؟؟
خدمت می رسم.
برآورده می شوند...
حتی محال ترینشان...
وقتی از زبان تو آرزوهایم به گوش خدا برسد...
مرا نیز در لحظات افطار وسحر از یادمبر مهربان...
یا علی


دعایتان می کنم...
1547...

حجاب نخواستیم

ساعدت را بپوشان ..

http://alqous.blogfa.com/post-730.aspx


سپاس
خدمت می رسم.
سلام بسیار زیبا بود ممنونم ازتون خوشحال میشم به منم سری بزنین اگه با تبادل لینک موافق بودین خبر بدین.


سلام
ممنون از نظر لطف شما.
خدمت می رسم.
سلام مجدد
در مقابل حقیقت باید خضوع کرد...
انصافا من که می خواهم مثلاً انتقاد سازنده کنم و بگویم لحنتان گاهی کمی تند است وقتی ابتدای کامنت خودم لحنش تند است قطعا هیچ تاثیری ندارد...
البته منظورم از لحن تند در جواب کامنت خودم نبود، کامنتهای دیگر بود که دیگر در موردش حرف نمی زنم چون خودم دقیقا همان طور تند پاسخ داده بودم!!!
کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم...
ممنون و التماس دعای زیاد!


سلام علیکم
الحمدلله که این بار توجیه ما جواب داد!!!
بنده با لحن تندم در پاسخ برخی کامنتها موافقم!ضمن آنکه برای بعضی ها توجیهاتی دارم که گاه منطقی نیز هست!اما چیزی که روی ان تاکید میکنم این است که نقدپذیری صفتی نیکوست و نه توهین پذیری!
(منظورم کامنت شما نیست)
سپاس بسیار
حاجتتان روا...
۰۴ مرداد ۹۱ ، ۲۲:۰۰ در مدار انتظار
سلام وبلاگ خوبی دارید به وبلاگ حقیر هم سر بزنید و نظرات خودتان را درمورد مطالب بنده به بگویید
ما مایل به تبادل لینک با وبلاگ شما هستیم


سلام
از نظر لطفش ما سپاسگزارم.
خدمت می رسم ولی شما نظری نداشتید؟!!!
حیا 10 مرتبه است،1 مرتبه برای مرد و 9 مرتبه برای زن.
امیرالمومنین حضرت علی (ع)



درمورد حیا،صد البته!
سپاس
سلام رفیق...

حرف هایت حق است
حرف های حق همیشه اهل خودش را دارد....

من بسی نا اهلم...سکوت بهتر!


التماس نور


سلام ساقی
اهل ها را دوست دارم تا اهل شوم.
نا اهل که نیستی!فقط گاهی بی معرفت می شوی(چشمک)
سلام
گاهی حجاب خودش میشه بی حجابی
از چادرهای براق بگیر تا ساق دست های رنگی و تا....
مانتو زیر چادر است،چادر چطور؟؟!


سلام
کاملا درسته.
دقیقا یکی از مسائلی در سلسله پستهای همین مطلب دارم،همین چادرهای براق و توری(!) هست!
۰۷ مرداد ۹۱ ، ۱۸:۱۲ ریحانه و علی
آه ، زندگی ...

------------------------------

خنده های ما

در خلال روز های زندگی ،

در عبور روزهای کودکی ؛

و در شروع یک بلوغ مخملی

گم شدند ...

آه زندگی !

زود اعتراف کن !

خنده های ما کجاست ؟

دست و نزد کیست ؟

آه زندگی ...

آی زندگی ...

زود و زود و زود

تند و تند و تند

پاسخم بده ...

سلام عزیزان ..


با پست آجرک الله یا بقیه الله آپ هستیم . منتظر نظرات زیباتون هستیم ...


سلام
کلا عادت دارید نظر نداده،فقط دعوت کنید!
خدمت می رسم.
۰۷ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۵۰ در مدار انتظار
سلام خواهر بزرگوار
یک نکته ی کلیدی در مورد مطلب گذاشتن در وبلاگ به نظرم مهم رسید که به شما عرض کنم و وان نکته این است که مطالبتان خیلی بلند و طولانی می باشد و حوصله هر مخاطبی ان را نمی برد که همه ی ان را مطالعه کند هر چه قدر مطلب کوتاه تر وموجز تر باشد هم بهتر است وهم امار خوانندگان مطلبتان بالاتر میرود
برای شما اروزی موفقیت دارم
به امید مطالب کوتاه تر والبته مفید تر از قبل
این به معنای ان نیست که مطالب الانتان ضعیف است


سلام
حرف شما کاملا درست است و تاییدش می کنم اما شما هم تایید بفرمایید که همه مطالب من طولانی نیستند!مطالب کوتاه هم اینجا هست!
به هر حال از تذکر شما سپاسگزارم.
الله
سلام
می دونم با نظرم مخالفی عزیز. ولی به نظر من به این مسائل با جزئیات پرداختن، ریختن حیا هست. گفتن قسمتی از این حرفها رو در ملاعام نمی پسندم.

درباره روسری رنگی هم به جز تعدادی از چادری ها که سبک چادر گرفتنشون خاص هست اکثرا با روسری رنگی خیلی جذاب میشوند. شخصا نمی پسندم.
حجاب رو باید از زنان شیعی عربستان بیاموزیم. وقتی دیدمشون یاد حدیث امام صادق ع افتادم با این مضمون که " شیعیان ما باید آبروی ما باشند." الحق اونها آبروی شیعه اند.

خداحفظت کنه.


سلام
ریختن حیا؟؟؟از چه نظر؟!خب توضیح بیشتر بده شاید بتونی قانعم کنی!
ببین چه دختر خوبی شدم الان مخالفت نمی کنم(چشمک)
نظر شخصی روی پوشیدن روسری رنگی قطعا موثره اما برای توضیحش خب باید به مراجع عظام مراجعه کرد.
نمیشه دقیقا گفت کدوم کشور آبروی شیعه رو حفظ کرده.
خواهر جان ما که فقط همین شیعه های ایرانی رو دیدیم و بس!از کجا بدونم؟!
والا...
هه!
..ღ♥ღ
..ღღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ
...ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღღ
.......................ღ♥ღ
...........ღ♥ღ...ღ♥ღ
...........ღ♥ღ
...........ღ♥ღ.........ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ..ღ♥ღ.......ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ......ღ♥ღ.....ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ ......ღ♥ღ
...........ღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥........ღ♥ღ
....................................................ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..............................@@................ღ♥ღ
..............................@@...............ღ♥ღ


سلام
خدمت می رسم.
در پاسخ به دوستی به نام "فاطمه"
سلام بانو
من در حال حاضر تقریبا سه وب را می چرخونم و خیلی وقت ندارم اما در حالت کلی می تونم کمک کنم.فقط دو نکته است:
1.من شما رو نمی شناسم.
2.شما آدرس وب رو نذاشتید.اون رمزها رو کجا وارد کنم؟!
سلام
پستتون عالی بود.
البته کلا وب خوب ومفیدی دارین.
میشه لینکتون کنم؟



سلام
ممنونم از نظذ لطف شما.
بله....خواهش می کنم.
خداجون
یک جمله با تو گفتن ذکر هزارن سال است
یک لحظه بی تو بودن یک عمر اشتباه است



سپاس
سلام
می شود دید...
رمز مطلب همان عنوان وبلاگ است! (149759)



سلام و سپاس
۱۰ مرداد ۹۱ ، ۲۱:۱۳ تو را من چشم در راهم...
سلام و رحمت الهی بر دوستان.
گویا اینجا نیز تناظر یک به یک جاری است.
.......................................................
مطلب جالبی بود.می دونید تعریف حجاب کمی سخته و البته افراد روحیات مختلفی دارند و نمیشه همه را مجبور یا متهم به یک نوع حجاب کرد.

در ایران حجاب اجباره نه انتخاب. البته اوایل انقلاب انتخاب بود نمی دونم چی شد اجبار شد.
حالا که اجباره باید تنوع داشته باشه تا هر کس به سبک خودش اون را رعایت کنه و البته با رنگ دلخواهش.
چرا روسری رنگ روشن بده؟ و چرا رنگ تیره خوبه؟
اگر باور کنیم اصل پوشش داشتن و میزان اونه بهتر می تونیم سخت گیری های الکی را کنار بگذاریم.
البته من هم با این لباسهای نصفه و نیمه و تن نما مخالفم و البته این مد های مسخره که شش ماه هست و بعد که چیز دیگه ای مد میشه تازه همه می فهمند چقدر مسخره بوده. چیزهایی مثل رنگ سال و اندازه ی سال و ... هزار تا بهانه برای مصرف گرایی بیشتر مردم.

اما حرف اخرم: من معتقد به حجابم اما همه این طور نیستند و نمیشه به زور مجبورشون کرد . باید حجاب را دلپذیرتر کرد تا بشه انتخاب بیشتر افراد. حالا چطوری؟ دقیق نمی دونم.


سلام بانو
من که با روسری رنگی مخالف نیستم.من خودم چند ساله که همش روسری می پوشم و اکثرا هم رنگی.البته عمیقا تاکید میکنم نه هر رنگی!حکم مرجع تقلیدم هم همینه.
من با رنگ تیره برای حجاب(به غیر از چادر) موافق نیستم اما خیلی مهمه که این رنگهای غیر از تیره،"هر رنگی" نباشه.مشکل این تفا.ت نظر اینه که وقتی کسی میگه رنگ تیره نه،بقیه فکر میکنن منظور طرف اینکه که هر رنگی مورد نظرشه.در صورتی که اصلا اینطور نیست.مشکل اختلاف نظر نیست!مشکل سر خوب نرسوندن منظوره.
۱۱ مرداد ۹۱ ، ۱۴:۵۸ اهل صراحتیم
با سلام
ببخشید از اینکه عدم حضورم در وبلاگ طولانی شد
خدا قوت روزه نمازها قبول
متاسفانه راه را گم کرده ایم ناهنجاری ها شده ارزش و راه بیراهه را به ما نشان داده اند واین خطرناک است و اگر به خودمان نیاییم شاید جو و فضا از این هم بدتر شود ان شاءالله تک تک افراد فکری برای این وضع بردارند و منتظر مسئولین نباشند تا آن ها کاری انجام دهند.
*****************************************************
نظر پست قبلی!!!!!!!!

پ ن 4 : پست 83 اگر خاطرتان باشه نظری در همان پست برایتان گذاشتم آن جا به این فکر نکردم که این شخص وجود دارد یا نه،اما چه کنیم که اگر آن چیزها را در مهدها یاد می دادند الان آن ها کم رنگ تر شده و متاسفانه متاسفانه رقص هم یاد بچه های ما می دهند علاوه بر قرآن و شعر و دعا، نمی دانم حدسی که زدم درباره آینده آن دختر(ناموس خدا) چقدر نزدیک است به واقعیت که ممنون میشم شما هم کامنت من رو مرور کرده و جواب سوالم را بدهید.
این نیز بگذرد...
موفق باشید


سلام
طاعات و عبادات شما هم قبول.
پاسخ نظر پست قبلی:
یادم هست که نظرتان بسیار جالب بود اما مجددا نگاه می کنم و نظرم را به عرض می رسانم.
۱۱ مرداد ۹۱ ، ۲۱:۴۵ ماهی کوچولو
سلام.
مطالب بسیار خوب , مفید و تاثیر گذار هستن !
به شما به خاطره داشتن این وب تبریک میگم !
مرسی از این که این مسایل و مطرح میکنی !
امیدوارم که هر روز موفق تر از پیش باشی !
مشتاقم که با شما تبادل لینک داشته باشم !
اگه موافق باشین اعلام کنین تا لینکتون کنم !


سلام
از نظر لطف شما سپاسگزارم.
خدمت می رسم و نظرم را عرض می کنم.
من در برابر این نیت صحیح و درست شما و روند خوبتان ضمن آرزوی استقامت و دانش بیشتر برای شما تنها به یک آیه از قرآن کریم اشاره می کنم:
الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا
کسانی که پیام های خدا را ابلاغ می کنند و از او می ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند. و خدا برای حسابرسی کفایت می کند


سپاسگزارم از نظر لطف شما.
این آیه شریفه چندان هم برای بنده مصداق نمی پذیرد!
کاربر گرامی، سلام
در تاریخ پنج شنبه 12 مرداد 91 نوشته شما به فهرست نوشته های برگزیده در مجله پارسی نامه افزوده شده است. امیدواریم همیشه موفق باشید.


سلام
عجب!
بسیار سپاسگزارم.
سلام
چطوری تو؟
خوش میگذره؟
بعد از 12 روز بی اینترنتی اومدم سرزدم.ادم بدون اکسیزن باشه اما اینترنت داشته باشه
راستی 2 بار مبارکه برا 2 تا موضوع.
خاستم نظراتو بخونم دیدم زیاده نصفشو خوندم ایشالا بقیش بعدا
فعلا بای


سلام عزیز دلم
بدون تو که اصلا...ولی فکر کنم تو خیلی کنار مامانت خوشحال باشی!
آره منم موافقم...این تبلیغات وزارت ارشاد رو هم که برای من و تو نمی ذارن(چشمک)
دو تاش هم که گفتم فعلا مبارک نداره...تا خدا چی بخواد(نیشخند)
تو پست رو هم به زور می خونی!پستهایی رو هم که برات بگم که اصلا نمی خونی،در نتیجه...!!!
ولی وبم با حضورت منور شد!!!
سلام
چرا ساق دست از نظر شما کافی نیست و حجاب کامل محسوب نمی شود ولی روسری رنگی کافی است؟!
فکر می کنم روسری رنگی بیشتر جلب نظر می کند و زیبا نشان می دهد تا حجم ساعد... این طور نیست؟!
ضمنا منظور از "نه هر رنگی" دقیقا چه رنگ هایی است؟ یعنی چه رنگهایی مثلا مشکل دارد و کدام ها ندارد؟



سلام
بنده نگفتم روسری رنگی کافی است!عرض کردم اگر رنگ مناسبی داشته باشد، مشکلی ندارد!به عنوان مثال قهوه ای و سرمه ای و یشمی و زغال سنگی و... چه جلب توجهی می تواند داشته باشد؟؟؟رنگهای دیگری هم هستند که در این گروه جای می گیرند.
نکته دیگر این است که کسی که روسری می پوشد،چقدر از آن را بیرون می اندازد؟این مطلبی است که باید مورد بحث قرار گیرد.
نکته مهم تر اینکه منظور بنده از روسری رنگی،پوشیدن آن همراه چادر است.فکر می کنم این موضوع کمی مغفول مانده است!
۱۷ مرداد ۹۱ ، ۰۸:۱۴ غریبه آشنا
عجب!
که اینطور...



غریبه آشنا؟
عجب!
که اینطور...
سلام
عبادات قبول
تو این شبای عزیز منو از دعای خیر فراموش نکنید
یا حق



سلام
عبادات شما هم قبول.
دعات می کنم.حاجتت روا...
چه عجب 1 نفر حرف حساب زد . . .
واقعا آدم شاخ در میاره چادری هایی رو میبینه که با 1 باد ... حجابشون از مانتویی بالا شهری داغون ، هم داغون تر میشه
حجابی رو که باد ببره...همون بهتر که ببره
واقعا پستتون را قبول دارم احسنتم



حرف حساب ما پیشکش به همه حرف حساب شنو ها!
همین طور است...چادری هایی که...!
از نظر لطف شما متشکرم.
خدواند به همه ی ما عفت عنایت فرماید.


انشاالله...
من خودم چادری هستم.راستش متاسفانه خیلی دوست دارم مثل خیلیای دیگه چادر نپوشم
اما به 3 دلیل هیچ وقت این کار رو نمیکنم:

1-به حرمت وصیت شهدایی که از خونشون گذشتن و همیشه مدیونشون هستم
2-به خاطر اینکه در بعضی موقعیت ها چادری سرم بوده خیلی از نگاه ها و رفتار های ناپسند رو ازم دور کرده.چادر ترسم رو از رفتن به بیرون از خانه میگیره.
3-به خاطر دستور ظاهری که خدا داده...

+هنوز نتونستم چادر رو با دلم قبول کنم...

+یکی از دوستان گفته بود که خانم نیلچی زاده گفتن روسری رنگی هم...بابا من میخوام نفس بکشم!به روسری هم گیر میدین؟لطفا نشینین نصیحت کنین.به نظم میاد خیلی چیزا اغراقه:مثل روسری رنگی،مثل پوشیه...

+خوشم اومد از کلمه ی"تهوع آور" و کاملا قبولش دارم.



سلام بانو
دلایلت خیلی هم خوبه اما برای قبول کردن با دلت یه بار دلایل رو بذار کنار و فقط به خود چادر فکر کن.خودت رو بی چادر در برابر نامحرم تصور کن.ببین می تونی خودت رو تحمل کنی!من این تمرین خیلی وقتها اجرا می کنم و خیلی دوستش دارم.
خانم نیلچی زاده یه چیزی گفتن،نظرشون برای خودشون محترم!وحی منزله مگه؟تو ببین خدا چی میگه؟حکم مرجع تقلیدت رو نگاه کن!خانم نیلچی زاده عقیده اش رو گفته،ما که محکوم نیستیم!
تهوع میاره خدایی!!!
سلام
واقعاً از نوشته های زیبا و پر مفهومتان لذت بردم . من یک نویسنده در یکی از مطبوعات هستم و نگاه متفتوتی با آنچه شما نگاشته اید داشتم .
خوشحالم زنان کشورم این چنین متفکر وپر قدرت هستند وبه این افتخار میکنم .نگاهم را عوض کردید و سپاسگذارم.
لطفاً مطالبتان اگر به روز شد برای من هم در صورت امکان ایمیل کنید.
sadeghsadi.2010@gmail.com


سلام
از نظر لطف شما سپاسگزارم.
بنده فقط کمی بیش از حد متعصبم!...همین!
نظر شما را عوض کردم؟؟؟
از این بابت خوشحال که هیچ،سرمست شدم!!!
ایمیل کردن کار سختی است! اما سعی خودم را می کنم.
سلام
من می خواهم به یک نظر درست برسم...
نمی دانم از نظر فقهی ساق دست با وجود این که حجم ساعد را می نمایاند کافی است یا نه...
ضمن اینکه ظاهرا اسلام در مورد رنگ پوشش اظهار نظر نکرده و انتخاب رنگ مشکی برای چادر و مقنعه و روسری یک امر عرفی است و چه بسا اشتباه...
عرف و پیش زمینه ذهنی من می گوید مقنعه از روسری بهتر است؛ می گوید چادر باید مشکی باشد؛ می گوید پوشاندن حجم ساعد بهتر است از نپوشاندنش...
اما من می خواهم ببینم ریشه این امر کجاست و نظر درست چیست... اصلا چرا باید چادر مشکی باشد با توجه به سختی هایش در آفتاب و گرما و با توجه به احتمال کراهت فقهی اش و با توجه به احتمال تاثیرات منفی روانی رنگ مشکی...؟!
دلم می گوید روسری چون چهره را زیباتر می نمایاند خوب نیست اما...
نظر شما چیست؟!



سلام
تلاش شما برای رسیدن به حقیقت قلبی ستودنی است.
1.ساق دست کافی نیست!این نظر بنده نیز هست!بنده می گویم ساق دست برای پوشاندن مچ است و نه ساعد!ساعد را باید با مانتو پوشانید!مانتوی آستین کوتاه،راه را برای انحرافات بعدی می گشاید!
2.در اینکه مقنعه از جهاتی از روسری بهتر است،شکی نیست.اما شخص بنده به این دلیل چند سالی است از روسری استفاده می کنم که راحت تر از مقنعه است.فی المثل باید کلی تلاش کرد تا دور سر مقنعه به اصطلاح تاب نداشته باشد!البته این ساده ترین دلیل ممکن است.
3.بنده نمی دانم چرا خیلی ها فکر می کنند استفاده از چادر در گرما سخت است!برای خود بنده هیچوقت سخت نبوده.اتفاقا مقنعه عذاب آورتر از چادر است در این گرما!
4.رنگ مشکی چه تاثیر منفی دارد؟؟؟اتفاقا شنیده ام از نظر روانشناسی مشکی، رنگ تشخص است و این خیلی زیباست که چادر ما مشکی است.
5.همیشه روسری زیباتر نمی کند!چه درمورد روسری و چه درمورد مقنعه بسته به اینکه چطور پوشیده شوند،در زیبایی یا عدم زیبایی چهره موثرند.
6.کراهت هم شرایط دارد.طبق نظر بعضی مراجع که بنده اطلاع دارم،مثلا در عزاداری ها چون لباس مشکی نشانه احترام است،کراهت ندارد.با این وجود چطور درمورد چادر کراهت ایجاد می شود؟!
۰۱ شهریور ۹۱ ، ۱۴:۳۶ سرباز پیاده
سلام شما را با چه نامی لینک کنم


سلام
می خواهم زن باشم
سپاس
سلام

تازه اول راهیم.....



سلام
بله.
آخر خط کجاست؟
سلام وب خیلی قشنگی داری خوشحال میشم به وب منم سر بزنی


سلام و سپاس
خدمت می رسم.
سلام,داغ دلمو تازه کردی...
جدای از رنگ زننده و مدلهای تنگ گاهی اوقات حتی صدای زننده هم آدمو آزار میده.



سلای آرزوی من
باورم نمیشه!واقعا خودتی؟
صدای زننده یعنی زنگوله هایی که آویزون بعضی مانتوهاست؟!!!
موافقم با سخنتان....
کلامتان را باید طلا گرفت...
به امید یک جامعه کاملا اسلامی...


دردها رو باید طلا گرفت.
اگر باهاش موافقی،گسترش بده این ایده رو!
باید خیلی زیاد بشیم...مذهبی هایی که آب تو آسیاب دشمن نمی ریزن!
تحریم کنیم این پوشش های مسخره رو!
چشم خاانوم



ممنونم...

نجوا کن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی