می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

شیعه‌نامی هستمـ ، میراثــــــِ زهرا، که زن استــــــ و ناموسِ خدا

می‌خواهمـ زن باشمـ

دنیــاى فاسـدِ غـــرب خـواســت بـروزِ زن را، شخصیتِ زن را در روش‌هاى غلط و انحرافى که همراه با تحقیرِ جنسِ زن است، به زور به ذهنِ دنیا فرو کند. زن براى این‌که شخصیتِ خودش را نشان بدهد، بایستى براى مردان چشم‏‌نواز باشد. این شد شخصیت براى یک زن؟! بایستى حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه‏ گرى کند تا مردها خوششان بیاید. این تعظیمِ زن است یا تحقیرِ زن؟ این غربِ مستِ دیوانه‌ی‏ از همه جا بی‌خبر، تحتِ تأثیر دست‌هاى صهیونیستى، این را به عنوان تجلیل از زن علم کرد؛ یک عده هم باور کردند. عظمتِ زن به این نیست که بتواند چشمِ مردها را، هوسِ هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخارى براى یک زن نیست؛ این تجلیلِ زن نیست؛ این تحقیرِ زن است. عظمتِ زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفافِ زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده‌است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزتِ مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساسِ تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جاى خود به کار ببرد، آن تیزى و برندگى ایمان را هم در جاى خود به‌کارببرد. این ترکیبِ ظریف فقط مال زن‌هاست؛ این آمیزه‌ی‏ ظریفِ لطافت و برندگى، مخصوص زن‌هاست؛ این امتیازى است که خداى متعال به زن داده‌است.

ولی امرم،امام خامنه‌ای (حفظه الله)
-----------------------------------------------
این وبلاگ کهفِ دلتنگی های من است.
این‌جا حرف‌هایی را می‌نگارم که مرا به تعالی برساند و امید که سایرین را نیز! هرمِ این نگاره‌ها شاید قندیل‌های جهل و غفلت را ذوب بتواندکرد...
"می‌خواهم زن باشم"
آن‌گونه که "زهرا" بود...
و این آرمانِ من است!

آن‌چه گذشتــــــــ
لطفـــــ دارد خواندنشان

دست کوتاه سهل باشد، همت ار کوتاه نیست!

دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۴:۳۰ ق.ظ
این پست، خاطره ی یکی از بندگان خداست:


نمایشگاه کتاب بود و من هم که مشتاق به هر چه کتاب!

چرخی در سالن زدم و به سمت صندوق آمدم تا کتابی را که برداشته بودم، حساب کنم.

نگاهم افتاد روی کارت های کوچک دعا که می خواستمشان برای همراهی هماره ام.

چند دعایی را که پیش تر ها نخریده بودم، انتخاب کردم و البته چون وضو نداشتم، بسیار مراقب بودم دستم به متن دعا برخورد نکند. بر خویشتنم نمی پسندیدم که به این راحتی حرام را در کارنامه اعمالم ثبت کنم!

کتاب را به همراه دعاها جلوی صندوق دار گذاشتم و خواستم هزینه اش را حساب کند.

خانم فروشنده دعاها را کاملاً بررسی کرد تا هم تعدادشان را در شمار آورد و هم یقین حاصل کند که احیاناً دو برگه به هم نچسبیده باشند!

چشم های من اما دقیق شده بود روی دستان خانم که تماماً با متن ادعیه تماس داشت!

در کمتر از چند ثانیه با خود اندیشیدم: "تو که نمی دانی وضو دارد یا نه، پس اگر یکهو تذکر دهی، نتیجه که نمی گیری هیچ، در برابرت جبهه می گیرد و نهایتاً هم "به تو چه" ای تحویلت می دهد و به سلامت! راهی دیگر باید یافت تا اگر وضو ندارد، در عین اینکه به شخصیتش برنخورد، متوجه اشتباهش نیز بشود. "

صدای فروشنده رشته افکار مرا پاره کرد: "حساب شما می شود فلان قدر!"

پول را پرداختم. صفحه اول کتاب را باز کردم و گفتم: "ببخشید خانم؛ من وضو ندارم. می شود خودتان زحمت بکشید و دعاها را اینجا بگذارید؟"

نگاهی کرد و دعاها را میان کتابم گذاشت. اما... من خود به چشم خویشتن دیدم که اگرچه باز هم دستانش با متن دعا تماس پیدا کرد، لیک بسیار واضح بود که مراقب است تا حد امکان برگه های دعا را از کناره هایش بگیرد!

وه که چه لذتی داشت نتیجه تصمیم آنی من!

دست کوتاه سهل باشد، همت ار کوتاه نیست

پیامبر اکرم (ص):

مَن رَأی مِنکُم مُنکَراً فَلیُغَیِّرهُ بِیَدِهِ، فَاِن لَم یَستَطِع فَبِلِسانِهِ، فَاِن لَم یَستَطِع فَبِقَلبِهِ، وَ ذلِکَ أضعَفُ الإیمانِ.

هر کس از شما منکری را دید، باید با دست خود آن را از بین ببرد. اگر نتوانست، با زبانش و اگر نتوانست، با قلبش با آن مخالفت کند؛ و این ضعیف ترین مرتبه ایمان است.

کنزالعمال 3 / 66

در همین رابطه بخوانید: نهی از منکر در بیانات رهبری...وبلاگ قرار دل


پ.ن1: امر به معروف و نهی از منکر که سخت نیست! هست؟!

پ.ن2: مورچه ای درون صفحه ماشین حسابم خزیده و آنجا به رحمت ایزدی پیوسته است! چه باید کرد؟!

نجواها  (۳۱)

السلام علیک یا حبییب
خیلی عالی بود به دلم نشست...عزاداریاتون قبول به روزم و منتظر
یا حسین



ممنون.
خدمت می رسم.
چند روز پیش تو مترو. یه خانومی داشت لواشک بسته بندی میفروخت. یه خانوم چادری ازش یه بسته خرید. قیمتش هزار تومن بود.
من قبلش داشتم به اون خانوم چادری نگاه میکردم. تو دستش دو تا پونصد تومنی بود و یه هزار تومنی. فروشنده کمی حواس پرت بود. آخه قبلش داشتم نگاهش میکردم. یه بسته لواشک به یه دختر فروخت یادش نبود پولش رو بگریه. دختره پول رو گذاشت تو دست فروشنده. فروشنده با حواس پرت اونا رو انداخت تو پلاستیک جنساش!
بگذریم.
این خانوم چادریه اول هزار تومنیه رو به فروشنده داد. بعد گفت اون هزاری رو بده من این دو تا پونصدی رو بهت بد. آخه فروشنده ای پول خورد لازم داری. هزاری رو گرفت و پونصدی ها رو بهش داد. فروشنده گیج بود. اصلا انگار حرفای قبلی این خانوم چادری رو نشنیده بود. گفت پونصدی ها مال خودم بوده که! هزاری رو بده!پول رو حساب کن! خانوم چادریه گفت پونصدی ها رو من دادم دیگه! حساب کردم که! و رسید به ایستگاه و از مترو پیاده شد.
بعد رفتن خانوم چادریه. فروشنده با صدای بلند داشت میگفت این چادریه لواشک برداشت پولش رو حساب نکرد. اون دو تا پونصدی که دستم بود مال اون دختره بود که بهش لواشک دادم! این چادریه الکی گفت پونصدی ها مال من بوده! کلی حرف دیگه زد و رفت. من تو دلم داشتم میگفتم الان بیاد اینطرف بهش بگم که هم پشت این خانوم غیبت کردی هم تهمت بهش زدی. اون پولت رو حساب کرد. تویی که حواس پرتی و پولای اون دختره رو انداختی توی کیسه ی اجناست و... ولی لواشک فروشه نیومد طرف من... پشیمونم از اینکه چرا همونجا از حق اون خانوم چادری دفاع نکردم... ازون روزه تو دلم نشسته...وظیفه ی من بود که ابروی اون خانوم چادری رو حفظ میکردم و مهم تر از اون اون فروشنده رو نهی از منکر میکردم اما اون لحظه... کوتاهی کردم....



عجب اتفاقی!
مجاهد جان...
از این اتفاق ها زیاد پیش میاد.
حدیث رو ببین!فعلا که با دلت با منکر مخالفت کردی،اینقدر خودت رو سرزنش نکن.
همه ما از تجربه های این شکلی برای دفعات بعدی درس می گیریم.
موفق باشی انشاالله...
در ضمن...
بروزم با
«چند سطر آه»
گزیده ای از مقتل اباعبدالله

یا حق



خدمت می رسم.
سلام علیکم
زیبا بود و پند آموز ... مثل همیشه ..
راستی .. قبل ترها وقتی می خواستم این فریضه را ادا کنم خیلی روی " احتمال تاثیرش " فکر می کردم ..
همین تابستون به لطف و کرم بزرگوارانی بر من ثابت شد چون احتمال تاثیر را (طبق قاعده احتمال ) نمی شود تخمین دقیق زد ، بر این گمان که حتی یک درصد تاثیر داشته باشد ، فریضه واجب می شود !!!
و وای برما از غفلت !
تسلیت عرض می کنم فوت مورچه رو !!!



سلام
ممنونم از نظر لطفت.
در همین لینکی که آخر متن هست،در سخنان حرفهای حضرت آقا دقیقا همین بحث احتمال تاثیر خیلی خوب گفته شده.
سلامت باشی بانو(لبخند)
سلام
کار مورچه هه رو با یک فوت بساز ...!!!
ایول سیما کلی خندیدم ...



سلام فاطمه جان
مورچه توی صفحه است،نه روش!
کار از فوت گذشته.
من نمیدونم چطوری رفته اون تو!!!
ممنونی که موجبات خنده و شادی تو رو حتی در فضای مجازی فراهم می کنم؟!(نیشخند)
۰۶ آذر ۹۱ ، ۱۸:۲۸ تو را من چشم در راهم...
سلام
در مورد اون مورچه بگم که بهتره یک اندکی هوا در ریه ها جمع کنی و با فشار بدمی به آن مرحومه...
در مورد نهی از منکر به نظر من یک زکاوت خاصی می خواد. باید در لحظه تصمیم بگیری و البته تصمیمی که مثل کار اون بنده خدا توام با خلاقیت باشه. و این سخته!!
چرا که اگر بخوای مستقیم به کسی بگی فلان کار زشته یا خوبه فورا جبهه می گیره.
و همه ی ما می دانیم کجا باید نهی از منکر کنیم اما راه درستش را بلد نیستیم.
پس یا منصرف می شویم یا با در آهنین برخورد می کنیم.
به نظرم اموزش در این زمینه کم است.
مثلا من خودم یک پسر بچه دیدم سیگار می کشید با دوستش. هرچه فکر کردم چطور نهی کنم که اثر بخش باشد هیچ به ذهنم نرسید متاسفانه. و گذاشتم و رفتم.متاسفانه.



سلام
مورچه توی صفحه است،نه روش!فشار ریه کارساز نیست خانمی!(چشمک)
دقیقا مشکل نهی از منکر همینه که ما روش رو یاد نداریم.کاری که 90% آدمها اسمش رو میذارن امر به معروف و نهی از منکر اصلا این نیست!این واجب دینی مراحل داره.خیلی ها دادشون هواست که برای فلان کار به بهمان ادم "تذکر" دادم و سرم داد کشید و ...!کسی که واجب خدا رو غلط انجام بده،سزاش همین داد کشیدنه!!!
ممنون از نظرتون
سلام
اول درباره ی متن که خیلی عالی نوشته و ویرایش شده بود!کمال تشکر را دارم.
دوم درباره ی محتوا،ازپیامبر است:هروقت فردی را درحال ارتکاب گناهی دیدی برای توجیه دیده ی خود هفتاد دلیل بیاور و اگر نتوانستی توجیهی قابل قبول بیابی به خدا بگو خداوندا بنده ات از توجیه این دیده عاجز است تو این را برای من توجیح کن.قضاوت عجولانه خوب نیست این دفعه درست در آمد در موارد دیگر هم میتوان مطمئن بود!!!
ومن الله توفیق.....



سلام
از نظر لطف شما سپاسگزارم.
روایت زیبایی بود...متشکرم.
۰۷ آذر ۹۱ ، ۰۳:۵۹ زن مسلمان ایرانی
سلام

با " مرد باید برود کار کند "

به روز هستم

در پناه علی یا علی



سلام
خدمت می رسم.
۰۷ آذر ۹۱ ، ۰۹:۰۱ زن مسلمان ایرانی
سلام دوست گرامی
ممنون از حضورتون
مطلبتون خیلی خوب بود
ان شاءالله در این راه پایدار باشید



سلام
خواهش می کنم.
ممنونم.
انشاالله همه...
۰۷ آذر ۹۱ ، ۲۰:۰۶ سید دانیال
ممنون از حضورتون...
امر به معروف و نهی از منکر سخت که نیست!هست؟ آره سخته...تا وقتی اون معروف در وجود خودت به مرحله ایمان نرسیده باشه امر به اون بیشتر شبیه به شعارزدگیست که هم خودت از ا.ن حالت خوشت نمیاد هم تاثیر گذاریش رو طرف مقابلت حداقل میشه...



خواهش می کنم.
حرف شما درست،اما سخت نیست!
۰۸ آذر ۹۱ ، ۰۴:۲۸ زن مسلمان ایرانی
سلام

با " نباید به زن زور بگویید و تحمیل کنید "

به روز هستم

در پناه علی یا علی



سلام
خدمت می رسم.
سلام
احسنت به شما
به بهترین شکل ممکن برخورد کردید
تا همیشه یادم می مونه که اگه یه وقت لازم شد به روش شما اقدام کنم (البته با اجازتون !)





سلام
خوشحالم که پسندیدی.
من؟
برای این بنده خدا که کارش برات خوب بوده،دعا کن.
۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۸:۱۶ امین قاسمی فر
سلام. خداقوت.
احسنت بسیار نیکو و پسندیده انجام شد.
التماس دعا



سلام
سلامت باشید.
خوشحالم که پسندیده اید.
دعایشان بفرمایید.
حاجتتان روا...
۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۸:۵۴ سرباز گمنام
سلام بزرگوار
گوشزد و تلنگر خوبی بود اما به نظر من امر به معروف و نهی ازمنکر بد جا افتاده برای مردم انگار اگر این امر واجب رو انجام بدی طرف مقابل فکر می کنه دارد تحقیرشان می کنید یا شما برتریتی بر او دارید اما در واقع اینظور نیست !!
در شب 5 مجلس حضرت آقا در حسینه امام خمینی (ره) حجت الاسلام عالی به این مبحث خیلی جالب اشاره کردند و بحث امر به معروف رو در زمان حال و آخر زمان و ... جالب باز کردند
در به نظر این حقیر که کامنت های دیگران رو دنبال کردم به این نتایج رسیدم :
تذکر مستقیم امر به معروف و نهی از منکر را بی‌اثر می‌کند بخاطر آنی برخورد کردن ماست شاید طرف مقابل اصلا در جریان خطای خود نباشد
همه باید برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر احساس مسوولیت کنند نه فقط افراد خاصی با قواعد خاصی ....! و فکر کنم در جامعه ما به فراموشی سپرده شده
و این امر رو به دیگران واگذار میکنه و احساس تکلیف نمی کنند
و باری اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیاز به برنامه‌ریزی دارد که متاسفانه کمتر در میون ما مردم انجام شده و اگه هر نفر از خانواده خودش شروع کنه و این تفکر غلط در این راه برداشته بشه و نظرات و رفتارها بحث خودنمائی و تحقیر نباشد قابل عمل و اجراست

دعا بفرمائید .....




سلام
سخنانتان درست!
شاید اگر امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی نبود،روزگار بهتری می داشتیم.اما اولین و مهمترین دلیل مظلومیت این واجب دینی درست اجرا نکردن ان در مقیاس های کوچک است.این واجب زمانی که با "تذکر" اجرا شود،هیچ نتیجه ای ندارد.هیچ نتیجه ای!
۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۹:۰۳ سرباز گمنام
سلام بزرگوار
شرمنده برای پ ن یادم رفت در کامنت قبلی جواب بدهم
اگر می خواهید جسد مورچه سالم در بیاید و مراسمات را بجا بیاورید .....
سه راه وجود دارد
1. پیچ های پشت ماشین حساب را باز کرده و بعد ماشین حساب رو به صورتی که کلیدهای آن روی زمین قرار گرفته به آرامی به زمین بزنید تا جسد مورچه بیچاره ! بیرون بیاید
2. می تونید اگر وضع اقتصادیتان مناسب هست مورچه را با ماشین حسابتان فراموش کرده و یک ماشین حساب جدید جایگزین کنید
3. از وسایلی مانند جاروبرقی استفاده کنید و مورچه را بیرون بیاورید
و . . .

حال انتخاب با شماست .....
ولی این پی نوشت ازخود مطلبتان بیشتر فکر آدم را درگیر می کند
موفق باشید
دعا بفرمائید .....




سلام
مورچه درون صفحه دیجیتالی است.پس مورد 1 و 2 منتفی!
این ماشین حساب بسیار ساده است و چندین سال پش جایزه گرفتمش.دلم برایش نمی سوزد.ضمن انکه مورچه مزاحمتی برای انجام محاسبات بوجود نیاورده است.
جمله "ولی..."خیلی جالب بود.
جسارتا به کامنت شما خیلی خندیدم!!!
۰۹ آذر ۹۱ ، ۰۵:۳۳ زن مسلمان ایرانی
سلام همسنگر

با پست "معاشرت های غیر شرعی" به روز هستم

در پناه علی یا علی



سلام بانو
خدمت می رسم.
۱۱ آذر ۹۱ ، ۲۱:۱۲ احمدرضا212
باز کربلا را دیدم و مجنون ترشدم ..
شکر لک یا ابا عبد الله ..
**(خاک قتلگاه امام حسین تبدیل به خون شد )**
کربلا قبله عالمین ..



کربلا...
۱۲ آذر ۹۱ ، ۲۱:۲۴ در مدار انتظار
سلام
دانلود مراسمات محرم، فاطمیه ، شب قدر ،شهادت امام هادی و.... با نوای حاج ابوذر بیوکافی از مداحان برجسته ی استان گیلان در سایت هیات ثارالله رشت موجود می باشد حتما بازدید بفرمایید
التماس دعا
ادرس سایت
http://www.heyatesarollah.ir



سلام و سپاس
۱۳ آذر ۹۱ ، ۰۴:۵۹ زن بی غیرت
سلام
احتمالا شما در وبلاگ من پیشنهاد ازدواج دارید
یاعلی



سلام
من بیام زن دوم شوهر شما بشم؟؟؟
شما مطمئنید دنبال هوو گشتن کار درستیه؟!!!
سلام سیمای عزیز

لطف دارن، ولی من حقیقتا از موضوعات سیاسی چیزی سرم نمیشه!!

ممنون که پیگیری کردی، اما خب من از انجام چنین کاری معذورم.

در پناه حق

التماس دعا



سلام قاصدک جان
فقط که سیاسی نیست.همه زمینه ها توش هست.
من اصرار نمی کنم طلا،تا خوب و بدش پای من نوشته نشه.
موفق باشی
سهم آدمیان از عشق یک کلام بیشتر نیست
من فدای تو باشم ، تا همیشه ام کافیست

(نجوای عاشقانی که شهید شدند ...)



نجوای عاشقانی که انتخاب کردند و انتخاب شدند...
سلام و درود بر شما ، همسایه ی امام رضا (ع)

بسیار عالی بود . وبتون رو به صورت اجمالی خوندم و لذت بردم . خیلی زحمت میکشید . مخصوصا قسمت های مربوط به حجاب .......


امیدوارم به هدف مورد نظرتون برسید .

به امید ظهور مولامون ، اللهم عجل لولیک الفرج

سربلند باشید / یا علی / .



سلام
من فعلا همسایه آقا نیستم.
از نظر لطف شما متشکرم.
اسم شما دقیقا اسم مجازی یکی از بهترین دوستای منه!
ممنون...شما نیز هم.
۱۶ آذر ۹۱ ، ۰۸:۲۲ امین قاسمی فر
سلام.
16 آذر گرامیباد.
نوای زمینه وبلاگتان بسیار زیباست.
التماس دعا



سلام
بر شما هم گرامی باد.
نوا؟؟؟
من که حذفش کرده بودم!!!
می شود بفرمایید چه نوایی است؟
امکان شنیدنش را ندارم!
۱۶ آذر ۹۱ ، ۱۴:۲۵ ماهی کوچک
سلام رفیق
خداقوت
به روزم با نقد راستش رابگو



سلام
سلامت باشی.
خدمت می رسم.
۱۶ آذر ۹۱ ، ۲۰:۲۹ تو رامن ...
سلام
روز دانشجو را تبریک میگم.
دانشجوی خوبی باشی ها....



سلام
ممنون.
چشم...اطاعت امر بانوی خوبم!
۱۷ آذر ۹۱ ، ۰۷:۳۸ السید ابراهیم تنیانی منتظر الظهور
سلام و خدا قوت هم صراط؟؟

1-چرا برخیها از بشارتهای ظهور می هراسند؟؟


2-***توجه توجه قابل توجه منتظران ....

بروزم خوشحال میشم سری بزنید



سلام
خدمت می رسم.
سلام دوباره . ایشالله همسایه ی آقا بشید .............




یا علی




سلام
انشاالله...
ماشاالله دختر!

امر به معروف و نهی از منکر هم نبوغ می خواهد...



ماشاءالله به کسی که انجام داده است،بگو.
خدایی طرف نابغه است؟!(چشمک)
۲۰ آذر ۹۱ ، ۱۹:۰۲ یه بنده خدا
حرف حساب بود دیگه نظری ندارم
من امروز با وبلاگتون اتفاقی آشنا شدم خیلی خوشم اومد
بعد یه پس سری به خودم زدم که دختر ببین مردم چه قدر با فهم و پختن کی می خوای بزرگ بشی ؟؟!
میشه راهنماییم کنید چی شد که این مدلی شدید ؟! حرفاتون حرف حساب شد ؟
میشه چندتا کتاب خوب بهم معرفی کنید من 18 ساله هستم



خوشحالم که حرف هایم را پذیرفته اید.
من الان چه مدلی هستم مگر؟؟؟
کتاب هایی را که در پروفایل نوشته ام،خیلی دوست دارم.
۲۱ آذر ۹۱ ، ۱۴:۲۷ یه بنده خدا
یه مدل خوب یه زن مسلمان خوش فکر



شما فقط شخصیت مجازی مرا می بینید!
سلام بر ناموس خدای خوبم...
صادقانه و صمیمی.
ــ امر به معروف و نهی از منکر که سخت نیست،هست؟!!
فکر می کنم اگه دغدغه ی همراه با دلسوزی داشته باشیم خدا ابتکارشم بهمون می ده...

مثل همیشه یادآوری و البته تلنگر خوبی بود.
تشکر.



سلام عزیزدلم
آره باهات موافقم...مثل این بنده خدا که روش کار یکهو به ذهنش رسیده.
خوشحالم که راضی هستی.

نجوا کن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی